[Minimal Techno] Carpe Diem - Bittersweet

Geluid op 2:20 klinkt veel te hard over mijn laptop speakers. Ben vanaf dat punt door je track gaan skippen omdat het niet echt meer lekker klonk.

Er zitten wat sound FX in die uit zo'n library gehaald klinken.

Het hoge echoende geluidje wordt na een tijde irritant.

Het blijft wat houterig, zonder swing, niet die drive die goede minimalplaten wel hebben.

Verder kan ik het niet beoordelen zonder fatsoenlijke speakers.

Vind het overigens helemaal niet zo slecht verder, maar ik zou dit zeker niet kopen.

Geluid op 2:20 klinkt veel te hard over mijn laptop speakers. Ben vanaf dat punt door je track gaan skippen omdat het niet echt meer lekker klonk.

Er zitten wat sound FX in die uit zo'n library gehaald klinken.

Het hoge echoende geluidje wordt na een tijde irritant.

Het blijft wat houterig, zonder swing, niet die drive die goede minimalplaten wel hebben.

Verder kan ik het niet beoordelen zonder fatsoenlijke speakers.

Vind het overigens helemaal niet zo slecht verder, maar ik zou dit zeker niet kopen.

Nog te hard? Ik heb 'm al een heel stuk zachter gezet. Kan misschien nog iets zachter..

FX-jes..Dat haalt toch "iedereen" wel uit een library?

Waarschijnlijk hoor je op laptop speakers ook de sub-bas niet, die juist zorgt voor de drive..
Je kunt 'm beter beluisteren op een speakerset met een subwoofer denk ik.

Thnx 4 the comment :biertje:

De kunst is om er voor te zorgen dat die FX sounds dus niet klinken alsof ze door iemand anders zijn gemaakt maar echt integreren met de rest van je track. Zelf maken is ook niet zo moeilijk als het lijkt.

Bovendien vond ik ze vrij voorspelbaar opduiken steeds.

Wat betreft sublaag kun je gelijk hebben, maar de percussie en de 'leads' hebben iig niet echt drive.

Nog te hard? Ik heb 'm al een heel stuk zachter gezet. Kan misschien nog iets zachter..

FX-jes..Dat haalt toch "iedereen" wel uit een library?

Download de "Wind generator" van kvr audio gratis en voor niets, en haal dat door een andere gratis multi fx plugin, dan heb je altijd je eigen unieke effect.

Ed

Back