Korg trinity AT

Vic

Soldeerprofeet
Hoi

De after touch van m'n trinity triggert te vlug.
maw, heel zachtjes drukken en de AT schiet al in actie.
Is er een mogelijkheid om deze aan te passen, zodanig dat je een stuk harder moet drukken vooraleer de AT in werking gaat.

Alvast mijn dank

Vic

Ik heb geen Korg Trinity, maar het lijkt me dat je in een instellingenmenu van de Korg de gevoeligheid wel kan instellen..

Mocht je de Aftertouch niet afzonderlijk kunnen instellen, dan kan je altijd nog de "velocity-curve" veranderen: dit is hoe hard je moet slaan / drukken voordat je een bepaalde "velocity" krijgt..

Succes!

Hoi,

Je kan inderdaad de gevoeligheid instellen maar dat is zoiets als de AT "curve".

Je kan met de software niet instellen op hoe hard drukken deze "curve" te beginnen.

De velocity curve instellen, ik ga het eens proberen (kan nu niet, kindjes slapen;-) )
Het zou me verbazen als het veel invloed heeft, maar wie niet waagt niet...

Thx:)

Hoi

Heb het geprobeerd,

De velocity veranderen veranderd niets aan de AT.

gr.

Vic

Ik heb hetzelfde probleem en heb er vooral last van als ik een Roland XV module aanstuur.. Ik kan het ook niet softwarematig aanpassen. Ik merk niet eens verschil tussen de verschillende curves.

In het 'Global' menu van alle Korg workstations zit ook gewoon een 'aftertouch curve'. Deze aanpassen werkt voor de hele synth. Je kunt het ook per sound wijzigen in de Edit pagina's. Dat werkt wat minder radicaal. Meestal komen de waarde instellingen te vervallen na het vervangen van de backup batterij.

'Velocity curve' heeft niets te maken met jullie wens. Dit heeft effect op hoe hard/zacht de toets zijn geluid gaat doorgeven. Hoge curve is hard en lage curve is zacht. Laag is bijvoorbeeld erg handig als je meer piano wilt spelen op je synth. Hoog haalt een beetje de feel uit je sounds. Krijg je het idee dat je de aanslaggevoeligheid om zeep helpt. Ook hier kan je weer per sound mee experimenteren in de edit mogelijkheden.

Succes!

Dank voor je bericht, maar ik merk dus geen of nauwelijks verschil tussen de verscheidene AT curves. Daarnaast vind ik de AT moeilijk te doseren (het lijkt nogal een 'korte afstand').

Het doseren lijkt wel regelbaar via global/ATcurves.
hij triggert de AT gewoon veel te licht...en das niet te regelen.
Als de Tri eens open moet kijken we wel als het hardwarematig in te stellen is.

Kan ook aan het keybed liggen. Even de onderkant open maken en het klavier reinigen. Is alleen nodig wanneer je het vermoeden hebt dat de boel 'plakt'. Als je wel wijzigingen hoort wanneer je de curve veranderd zou ik de Trinity niet open maken. Tenzij je weet dat er vuil in je toetsenbord zit. Beetje alcohol doet wonderen.

Hij zal best wel smerig zijn....
Ik weet dat deze 10jaar podiumbeest gespeelt heeft :-)
heb mijn nieuw gekochte pro88 verkocht en kort daarna een 61 toetser overgenomen van iemand die veel live deed.

Maakt eigenlijk niet veel uit, gebruik die toetsen niet zoveel, bespeel hem meestal vanaf een ander setje toetsen.

Volgens de service manual zitten er twee trimmers in het aftertouchcircuit. Zo te zien een offset en een span. Dus daar valt intern ook nog wel wat aan bij te stellen indien nodig.

Hey thx...

Offset moet wat omhoog dan,

Doen we bij de volgende Batterijwissel ;-)

Gr.

Vic

Trinity is een fijne bak, het klavier is echter onder de maat. Om die reden heb ik hem ook weggedaan.

Back