probleempje met warping sample en stukje met impulse in Ableton

beun_co

Stamgast
Hallo, ik ben nl. met een stukje bezig ableton waar ik dus gewoon een stukje audio track neem en dan een impulse met een drum, snare en een hi-hat. Probleem is dat mijn sample niet 100% gelijk wil lopen met mijn impulse (midi). mij sample gaat zo een beetje vibrato achtig klinken.

ik stop er een 2 tal foto's bij zo kan u misschien zien wat er aan de fiets hangt!!:doei:

mvg beunco alias de spekkenbakker

Attachments

• ScreenHunter_006.jpg
    ScreenHunter_006.jpg
    61,5 KB · Bekeken: 116
  • ScreenHunter_007.jpg
    ScreenHunter_007.jpg
    57,6 KB · Bekeken: 97
De Impulse track lijkt niet gequantized. Zorg dat de Impulse track de focus heeft / geselecteerd is en druk op CTRL+U of Edit > Quantize. Je kan 'm bv op 1/16, start aan, end uit, 100% zetten.

hey Mike, dat quantizen zal er voor iets tussen zitten maar het gaat hem vooral over die sample, waar zo'n trillerige klank op zit, beetje vibrato klank en dit heeft iets te maken met het warpen die niet 100% is.

mvg beunco

geweldige topic titel !! complimenten. voel me meteen in startrek zitten .:okdan:

zoom is misschien wat meer in om warp markers te verslepen, kan helpen om de timing wat juister te krijgen
en haal eerst die beat repeat eraf tot alles strak klinkt, deze kan ook wel wat rare timing issues geven

Wat je ook even kan checken is bij je loop, onder het kopje "Sample" (dat icoontje linksonder tussen de L en E), de Warp op "Tones" of "Complex" te zetten i.p.v. "Beats". Het is namelijk geen beat die je wil laten loopen volgens mij afgaande op de geluidsgolf.

Als hij wel op "Beats" staat dan gaat Ableton het interpreteren als een beat en krijg je rare dingen zoals het vibrato effect dat jij benoemt.

Groet van de Naut

Yessurrr, thx voor jullie tips & tricks. Zal ik eens op mijn gemak bekijken.

mvg beunco alias de 'spekkenbakker'

Back