goede vintage synth?

plug-in

Ingeburgerd
Kan iemand mij een goede vintage betaalbare synth aanraden die geschikt is voor electro a la mstrkrft, justice?
Ik heb al wat rondgekeken op het forum en ik zie dat je de juno6 en de polysix voor 400 kan krijgen...
iemand andere ideen in dezelfde prijsklasse?
Alvast erg bedankt.

juno60 :) heb je meteen 56 geheugen plaatsen.

Ik heb een Juno60 en die gaat echt niet meer weg :P

Daar ben ik het roerend mee eens.....een DCB converter erbij en je bent helemaal het mannetje!!

eerlijke vraag: is een juno niet een wat slappe bak voor elektro?
(ik denk bij elektro aan wat steviger rock-geörienteerde geluiden met een lekkere strakke/simpele beat.)
pro-one of micromoog schieten mij te binnen.

Tja wat is elektro, ik denk zelf dan aan dingen zoals
Mandroid tot aan Anthony Rother en Aux88 tot Dopplereffekt

Dit is ook de soort elektro die ik elektro noem.

Dus voor elektro vind ik de juno60 echt de bom.

hij schrijft ook electro met een "c"
Je weet het tegenwoordig niet meer.

Nee joh....de juno kan voor beide goed gebruikt worden....ik kan diepe lage bas geluiden maken die je ingewanden doen vibreren....of ik laat m krijsen als een speenvarken....

BTW je moet ook kijken naar een goeie distortion....je kan natuurlijk geen franse sound krijgen als je niet eerst alles door een distortion jast. :P

Heb een paar demo's van de juno 60 beluisterd en het lijkt me wel wat.
Hij lijkt me wel moeilijk te vinden omdat hij vrij gewild is.
iedereen die er één heeft wil hem niet meer wegdoen. de pro-one lijkt me ook wel vet.

Als jij een Pro-one vind voor rond de 400euro
dan moet jij mij meteen bellen. ok? :D

Je moet geen haast hebben bij de aanschaf van oude synths
want dat gaat je geld kosten ;)

Geduld is een schone zaak en zolang je geld nog op de
bank staat word het alleen maar meer. :geslaagd:

ik heb eens naar de prijs gezocht en lijkt me inderdaad wat overdreven :d
ik dacht dat hij dezelfde prijsklasse was als de juno 60. nietes zo blijkt.

Betaalbaar - Met knopjes en schuifjes - Mooie synthesemogelijkheden.

Kies er twee :D

Spendeer meer, koop een leuke ATC-X of zo, krijg je gelijk een leuke filter bij.

electro a la mstrkrft, justice?.
Deze muziek leunt veel meer op een goede distortion en creatief gebruik van een sampler dan een specifieke synth. Vergeet niet dat er achter de geluiden die je hoort vaak nog een muur van nabewerking zit.

Ga jij eens weg Yoozer,
de man staat op het punt een stukje analoge synth history te kopen
waraan hij vele jaren plezier gaat beleven.
Kom je met van die halve digitale meuk aanzeulen :D
Doe dat eens niet :P

Kom je met van die halve digitale meuk aanzeulen :D
Doe dat eens niet :P
Pff, alleen maar omdat een Source nog lastiger te scoren is (en net zo 'digitaal' is). Die geliefde Juno (die ik ook heb) heeft DCOs, weg vetheid :P.

Ik hoef jou niet te vertelen dat DCO's gewoon volledige analoge oscilators zijn.
the term "digitally controlled oscillator" has also been used to describe the combination of a voltage-controlled oscillator driven by a control signal from a digital-to-analog converter

ik vind dat leo wel een punt heeft
als je de TS zn vraag leest. de juno is natuurlijk de bom en met een pro dcb helemaal
maar ik denk ook dat ie een wat rockendere synth zoekt dan een ietwat blubberende ALTIJD warme synth
een ax73 of zo hehe, dat zit meer in die richting

zolang je geld nog op de
bank staat word het alleen maar meer. :geslaagd:

gaat tegenwoordig ook niet zomaar meer op!
vintage synths, die worden alleen maar meer waard ;)

source is ook erg lekker.

ok, elektro is veel breder dan wat ik in mijn hoofd heb (zou ook niet passen), dus duidelijk. beetje gruizig mag wel, ik zou dus denk ik ook altijd voor oud gaan ipv nieuw. atc is een heerlije knalbak, maar strak, te strak.
en inderdaad, effecten niet vergeten.

SID STATION.....das een dikke electrobak. 8bit commodore shit...kraken en piepen:D

Back