Blofeld: ideeën voor nieuw OS, bugs?

SCD

Gearlust [on]
Dames, heren,

Nu de Blofeld inmiddels een tijdje uit is en er behoorlijk wat gebruikers lijken te zijn op dit forum, aan jullie de vraag of *jullie* ideeën hebben voor het volgende OS, mede ook vanwege de aankondiging van Waldorf om een sample-play optie in te bouwen in de keyboardversie en de aankondiging van een aankomende multimode voor alle versies.

Als betatester heb ik toegang tot de feature request lijst dus kom maar op met ideeën!
Laten we onze oosterburen eens verrassen :D

En ook bugs mogen jullie melden. Klachten ook, vragen stellen mag uiteraard ook, hoewel ik uiteraard niet overal antwoord op kan/mag geven.

Boele

Heb nog weinig bijdrage voor een update daar ik de Blofeld nog niet zo lang heb.

Enige ergenis op dit moment is dat nog steeds het volume verschil tussen de sounds groot kan zijn (ook na download 23 Feb. soundset).

Ik heb als request dat de laatste bugs uit het OS voor de Microwave XT gehaald worden!!
Er is ooit vlak voor het failisement nog een aankondiging geweest voor een OS update maar deze is nooit gekomen.

Heb nog weinig bijdrage voor een update daar ik de Blofeld nog niet zo lang heb.

Enige ergenis op dit moment is dat nog steeds het volume verschil tussen de sounds groot kan zijn (ook na download 23 Feb. soundset).

Ja, je bent niet de enige. Dit komt omdat een deel van de sounds geconverteerde uQ patches zijn. Het veranderen van volumes wordt dan een delicate zaak omdat dat de sound aan kan tasten. Geval van helaas pindakaas.

Ik heb als request dat de laatste bugs uit het OS voor de Microwave XT gehaald worden!!
Er is ooit vlak voor het failisement nog een aankondiging geweest voor een OS update maar deze is nooit gekomen.

Ook dit zal vrijwel zeker niet meer gebeuren. Dat was een andere Waldorf met een andere eigenaar dan de huidige eigenaren.

Overigens, er zijn niet echt belemmerende bugs in de XT naar mijn idee?

Trouwens, misschien is het ook wel leuk om in deze thread modulatie truuks te posten. Uit ervaring weet ik dat veel gebruikers de modifiers bijvoorbeeld niet echt begrijpen, terwijl je er zulke leuke dingen mee kan doen.

Ook uit ervaring: als je leuke ideeën hebt ga dan bij de beschrijving van je truuk/idee altijd uit van een init-sound en meld de exacte veranderingen die je vanuit daar aanbrengt om het voorbeeld vorm te geven voor de lezer.

Zal binnenkort zelf ook eens wat posten.

..een sample-play optie in te bouwen in de keyboardversie..
Zet deze optie ook maar op de request lijst voor de non-keys versie...

Mag ik hieruit afleiden dat het dus niet is uitgesloten dat er (ooit) een sample optie op de ´gewone´ Blofeld komt?

Mag ik hieruit afleiden dat het dus niet is uitgesloten dat er (ooit) een sample optie op de ´gewone´ Blofeld komt?

Je mag er uit afleiden dat ik net zoveel weet als jij. Geen flauw idee dus. Maar ik koester uiteraard wel dezelfde hoop :)

1 wens: Local off, op dit moment volgt de Blofeld interface niet de actieve track op de sequencer, je moet dus iedere keer handmatig part wisselen, ERG irritant (of ik zie iets over het hoofd?)

1 wens: Local off, op dit moment volgt de Blofeld interface niet de actieve track op de sequencer, je moet dus iedere keer handmatig part wisselen, ERG irritant (of ik zie iets over het hoofd?)

Wat bedoel je precies met "volgt de Blofeld interface niet de actieve track op de sequencer"? Bedoel je dat wanneer je track 3 op je sequencer kiest, de Blofeld naar part 3 moet springen?

klopt, de synth dient de sequencer te volgen en dat doet ie niet in een multitimbral setup

klopt, de synth dient de sequencer te volgen en dat doet ie niet in een multitimbral setup

Sorry voor mijn domheid (ik werk niet vaak met software sequencers), maar hoe werkt dat in de praktijk? Je kiest track 3 in je software sequencer. En dan? Die stuurt een sysex bericht naar de Blofeld of zo? Heb je een andere synth die WEL op die manier werkt? Ik bedoel, de Blofeld moet toch op de een of andere manier een bericht ontvangen? Dat doet een software sequencer toch niet standaard?

Wat voor message gezonden wordt weet ik niet maar de manier waarop local off normaal gesproken werkt:

Je zet je synth in Multi mode (dus 16 kanaals multitimbraal)
je zet op de synth local off aan
nu werken de knoppen op de synth alleen nog maar op de track die actief is in de sequencer. heb je dus in je sequencer 4 tracks actief dan dien je speelt de synth ze allemaal maar werken de knoppen alleen maar op de track die geselecteerd is.

Wat voor message gezonden wordt weet ik niet maar de manier waarop local off normaal gesproken werkt:

Je zet je synth in Multi mode (dus 16 kanaals multitimbraal)
je zet op de synth local off aan
nu werken de knoppen op de synth alleen nog maar op de track die actief is in de sequencer. heb je dus in je sequencer 4 tracks actief dan dien je speelt de synth ze allemaal maar werken de knoppen alleen maar op de track die geselecteerd is.

OK, DAT snap ik, maar hoe weet de synth dat jij track 4 gekozen hebt in je software sequencer? En heb jij een andere synth die zo werkt?

OK, DAT snap ik, maar hoe weet de synth dat jij track 4 gekozen hebt in je software sequencer? En heb jij een andere synth die zo werkt?

Alesis SQ, Korg Z1 er alle Rolands die ik ooit heb gehad.
Iedere synth die multitimbraal is heeft normaal gesproken een local off functie
dit kan zowel via USB als via midi. (wel IN en OUT gebruiken)

Alesis SQ, Korg Z1 er alle Rolands die ik ooit heb gehad.
Iedere synth die multitimbraal is heeft normaal gesproken een local off functie
dit kan zowel via USB als via midi. (wel IN en OUT gebruiken)

Kwartje is gevallen...

Ik geloof dat ik teveel analoge midiloze synthesizers heb inmiddels... :D

Ik geloof dat ik teveel analoge midiloze synthesizers heb inmiddels... :D
LOL, hoe bespeel je die allemaal tegelijkertijd dan? zonder sequencer kan ik alleen maar soleren....:dubbel:

Back