De arp werkt precies zoals het moet. Daar doe je dus echt iets niet goed of je heb instellingen niet goed. Probeer het eerst eens met een init sound svp.
Alesis SQ, Korg Z1 er alle Rolands die ik ooit heb gehad.
Iedere synth die multitimbraal is heeft normaal gesproken een local off functie
dit kan zowel via USB als via midi. (wel IN en OUT gebruiken)
Midi OMNI mode heeft dit volgens mij mee te maken. De out van je blofeld gaat naar de in van je seq. en als je dan aan een knop draait en je hebt een bepaalde track geselecteerd in je sequencer dan zou het meteen doorgepoort moeten worden naar part 4 van je blofeld.
Zo werkt het in ieder geval met mijn CS1x (lekker oldskool )
Overigens wil ik ook hier nog het belang van een goede editor/librarian benadrukken.
Hoewel ik op de Blofeld het editen heel intuitief en prettig vind en heel erg blij ben met de grafische weergave, vind ik het grootste voordeel van een software editor toch dat je in één oogopslag al je parameters ziet en dus een goed inzicht hebt in hoe een patch is opgebouwd.
Vooral met de door SCD geplaatste tips/kennis in het mdifier topic lijkt me dit erg handig om snel bepaalde patcheigenschappen te doorgronden.
Dit is eigenlijk ook de voornaamste (lees: enige) reden dat ik Sounddiver voor de Virus regelmatig gebruik.
Als apeggiator gebruiker zou ik het wel leuk vinden om effecten
op bepaalde arpsteps te zetten... Hiermee kun je bijvoorbeeld 1
noot een delay geven en de andere notes lekker koud laten.
Waarschijnlijk valt dit buiten de hardware mogelijkheden en/of budget,
maar niet geschoten is altijd mis natuurlijk.
Verder lijkt he me wel handig om ipv up - up-down etc. arps zelf
pet step een octaaf te definieren in een extra arp menuutje.
Een user mode dus. Laat de Blofeld voorlopen op andere synths met
deze features
Als apeggiator gebruiker zou ik het wel leuk vinden om effecten op bepaalde arpsteps te zetten... Hiermee kun je bijvoorbeeld 1 noot een delay geven en de andere notes lekker koud laten.
Waarschijnlijk valt dit buiten de hardware mogelijkheden en/of budget,
maar niet geschoten is altijd mis natuurlijk.
Ik kwam er gisteren achter dat de unison detune parameter (exacte naam kan ik me even niet herinneren) niet een modifier destination is. Dat is wel jammer, aangezien het bijvoorbeeld handig zou zijn om aan keytracking te hangen. Ook een envelope erop zou leuk kunnen klinken.
En, zoals ik ook al eens in de Waldorf mailing list gezegd heb, filter envelope amount ook als mod destination (ook handig voor key tracking).
Voor de rest moet ik maar eens een lijstje bij gaan houden terwijl ik met de Blofeld bezig ben Ben nog steeds super tevreden met mijn Blofeld.
Waarom brengen ze geen stand-alone controller uitbrengen voor de Blofeld zoals bvb de Roland PG200?
Je kan hem dan op de Blofeld Keyboard leggen (plaats genoeg) of langs de Blofeld module. Dit zou volgens mij de Blofeld een instant klassieker maken want het enige wat er nu nog aan ontbreekt is hands-on, dedicated controllers.
Ja, er bestaan al veel goedkope controllers maar Waldorf zou:
-het kleurenschema kunnen aanpassen aan de Blofeld (sexy wit & metaal)
-de layout kunnen aanpassen aan de beide Blofelds zoals een handgemaakt Italiaans pak
-de controllers dedicated maken voor de Blofelds (1 knop/fader = 1 parameter), geen complexe menus, LCDs of complexe combinaties (e.g. shift+knop1+...).
Hierdoor kan je starten met de Blofeld synth (met/zonder toets) en dan doorsparen voor de controllers...
Heb hen net al een mailtje erover gestuurd maar wat denken jullie ervan?
En welke controllers zouden jullie erop zetten?
Ik kwam er gisteren achter dat de unison detune parameter (exacte naam kan ik me even niet herinneren) niet een modifier destination is. Dat is wel jammer, aangezien het bijvoorbeeld handig zou zijn om aan keytracking te hangen. Ook een envelope erop zou leuk kunnen klinken.
En, zoals ik ook al eens in de Waldorf mailing list gezegd heb, filter envelope amount ook als mod destination (ook handig voor key tracking).
Voor de rest moet ik maar eens een lijstje bij gaan houden terwijl ik met de Blofeld bezig ben Ben nog steeds super tevreden met mijn Blofeld.
Ik denk dat dat gewoon een financiële afweging is. Je koopt tegenwoordig voor erg weinig al een BCR of Novation en die dingen zijn beslist goed. Ook op die kun je dedicated functies toewijzen aan knoppen/schuiven/schakelaars natuurlijk.
Ik denk dat dat gewoon een financiële afweging is. Je koopt tegenwoordig voor erg weinig al een BCR of Novation en die dingen zijn beslist goed. Ook op die kun je dedicated functies toewijzen aan knoppen/schuiven/schakelaars natuurlijk.
Blofeld XT was ook mijn eerste gedacht maar dat zou willen zeggen dat ze bij Waldorf 3 verschillende versies zouden moeten maken van dezelfde synth. Wat voor een kleine synthbouwer toch niet makkelijk is (zie bvb DSI.)
En de fans van het 1ste uur (met een Blofeld module) en het 2de uur (met een Blofeld Keyboard) zouden zich in de kou gezet voelen want ze kunnen niet doorgroeien. Ze zouden hun synth moeten verkopen om een nieuwe XT te kopen. Niet echt motiverend om nog eens al eerste een Waldorf te kopen, zou ik zeggen.
Het moet toch mogelijk zijn om aan dezelfde prijs te produceren als Behringer.
De kwantiteit is misschien wel lager maar de geavanceerde dingen hoeven er niet in te zitten. Alleen wat knoppen/schuiven in een strak en logisch design.
Zeg nu zelf: een BCR op (of langs) een Blofeld. Het is toch geen zicht.
Zeg SCD, kan ik ook ongegeneerd een paar mooooie patches opsturen voor de
nieuwe firmware? Ik heb een paar leuke Pads gedraait van scratch namelijk
die niet zouden misstaan in een leuk sound bankje.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.