LinnDrum LMII eprom

vcovca

NOXGENUS
Ik zoek iemand die voor mij effe de kick van de LinnDrum LMII ken bakken. die van mij doet nie meer nie namelijk...
Hoef nie persee de Linn kick te zijn.. beetje lamme kick.
Als er maar weer eentje in zit.

Hoef nie persee de Linn kick te zijn.. beetje lamme kick.

Besef je wel dat jij waarschijnlijk de eerste op de wereld bent die zegt dat hij de kick van een linndrum niet mooi vind??? Wat vind je dan van de snare vraag ik me af......

Besef je wel dat jij waarschijnlijk de eerste op de wereld bent die zegt dat hij de kick van een linndrum niet mooi vind??? Wat vind je dan van de snare vraag ik me af......

Nee..de kick is wel mooi.. maar als er niets anders is.......

Excuses voor deze thread archeologie, maar ik zou ook graag willen weten of iemand een LinnDrum eprom kan branden.
Heb zelf geen lege eprom, dus die zou ik er dan ook ontzettend graag bij kopen.
Ben benieuwd.

Excuses voor deze thread archeologie, maar ik zou ook graag willen weten of iemand een LinnDrum eprom kan branden.
Heb zelf geen lege eprom, dus die zou ik er dan ook ontzettend graag bij kopen.
Ben benieuwd.

neuromancer isje man ;-] drummulator eproms ...was zn ding,..bets vet trouwensa ..en extra set drums ..eprommen voor een drumachien waarvan de interface lkkr werkt soon linndrum dus bv ;-]
:okdan:

Helaas...Neuromancer kan idd eproms branden, maar net niet de eprom die ik nodig heb (2732).
Als iemand nog een goede tip heeft hoor ik het graag !
Bij voorbaat dank !

Chips met stickers is toch helemaal niet lekker... :D

Je kan voor vrij weinig 'n eprom bakker op USB kopen. Ken je het zelf doen. Ik heb er de tijd niet echt voor..

maar net niet de eprom die ik nodig heb (2732).

Ik heb een brander die wel 2732 kan branden, dus mocht je interesse hebben dan hoor ik het wel... ik heb ook een eraser.

USB-branders hebben inderdaad soms wat moeite met oude eproms en/of 21V programmeerspanning.

@etaoin op zich kan die willem.org van mij het wel maar dan moet ik een adaptertje hebben/maken.
Alleen de layout ervan kom ik nergens meer tegen :-(

Da's apart. Mijn willem (v4.1) kan het zonder adapter. Welke versie heb jij?

Ik vraag me ook af wat er met Willem zelf gebeurd is. Ik weet dat er destijds van het ene op het andere moment radiostilte was. Bestellingen van printplaten en kits die niet meer geleverd werden etc. En enige tijd daarna is de website offline gegaan. De domeinnaam is inmiddels in handen van iemand in Dubai, dus die heeft Willem ook laten verlopen.

Bedankt voor je aanbod etaoin !
Het lijkt erop dat in de MXR-185 van Patat Met / R-ond inderdaad 2732's zitten.
Dus zodra ik een zwikkie van die dingen hier op tafel heb liggen, neem ik zeker contact met je op.

Als het puur om 2732's gaat heb ik er waarschijnlijk ook nog wel wat liggen, maar daar zou ik even naar moeten kijken. Ik weet dat er in dat bakje ook heel veel 2532's liggen namelijk, en die zijn niet compatible.

Ok mensen, het gaat de goede kant op; ik heb ondertussen 4 eproms van Nisei kunnen overnemen.
Nogmaals dank hiervoor !
Maar nu blijkt dat, om de geluiden te kunnen branden, er een ROM image van de geluiden gemaakt moet worden.
...achteraf ook wel logisch dat de LinnDrum niet zomaar wav files kan lezen, maar ik had er gewoon niet aan gedacht.
De originele sounds zijn dus hier te downloaden als Rom image: http://www.electrongate.com/dmxfiles/linn/index.html

Maar ik wil graag twee aangepaste geluiden gebrand hebben.

Weet iemand me daar misschien iets meer over te vertellen? Over hoe ik een Wav file naar een ROM image converteer ?
...heb wel al wat gezocht, maar nog niet heel erg intensief moet ik toegeven...wees niet te streng voor me :)

Aangepaste geluiden? Ik begrijp niet helemaal wat je van plan bent...
Begrijp ik het goed als ik zeg dat je eigen samples wilt gaan branden?

Aangepaste geluiden? Ik begrijp niet helemaal wat je van plan bent...
Begrijp ik het goed als ik zeg dat je eigen samples wilt gaan branden?

Ja precies.
Omdat op de LinnDrum de snare en rimshot naar hetzelfde tune potje luisteren en omdat ik hem liever niet laat modden,
wil ik een lagere rimshot sample op één van de eproms branden ( of een hogere snare ).
Op die manier kan ik dan die heerlijke lage rimshot samen met een gewone snare gebruiken.
De lage snare is ook heel lekker natuurlijk , maar niet altijd..
En ik wil ook een omlaag gestemde clap.
( ...ja ik ben een Prince fan :) ... van z'n vroege drumcomputer werk i.i.g.... )

Vroeger kon je ook eigen geluiden laten branden; dan moest je je gekuiden op een cassette naar de fabriek sturen
en dan kreeg je dat gekuid op een eprommetje terug, zoiets.
Dus ik ga er eigenlijk een beetje vanuit dat dat vandaag de dag nog steeds moet kunnen...

Ah op die manier. Dat kun je allemaal met een Oberheim Prommer doen: originele eprom er in, sample laden, tunen, en vervolgens op een lege eprom branden.

Back