Muziek maken !! how to start !

Surcouf

Nieuwkomer
heey allemaal,,

ik ben nieuw op het forum. kreeg het als handige tip van een vriend om hier heen te gaan.

ik zit met een probleem. ik wil produceeren maar ik weet niet welke software ik wil:
ik heb de keus uit: FL, Reason, Ableton live, of cubase.
is deze software beetje makkelijk uit te bereiden? in de zin met samples enzo?

nou heb ik echt een kneus die niet weet met wat hij moet beginnen
ik wil in de house / trance style muziek ontwerpen.
welke software raden julie mij aan?

verder ben ik vanplan een midi keyboard te kope: de M-Audio Axiom 46 is dit een goede keus?

hopenlijk kunnen jullie mij helpen?

Greets,
SurCouF

Als je de keuze uit diverse software hebt...heb je ook de tijd om ze rustig te bekijken en voor jezelf uit te vinden wat jou het beste past.
Mensen die hun software zelf aanschaffen doen naar mijn idee hun huiswerk vantevoren ook beter.

Om nu iemand letterlijk aan de hand te nemen en onderhand je muziek te gaan maken ben ik niet van plan...dat kost jaren zelf uitzoeken en uitdokteren wat wel en niet kan werken.

Je moet iig. niet verwachten dat je a.s. maandag al je eerste afgemixte house track klaar hebt die op CD geknalt kan worden voor de verkoop.

*En dit is idd. een hint naar wat Batteraaf al zei*

Oww..btw...omtrent je keyboard...gebruik eens google zou ik zeggen...en type het volgende in : M-Audio Axiom review

nou heb ik echt een kneus

Wat er in je broek hangt doet er hier niet toe,

Maar kijk en zoek vooral even op het forum, er zijn al zoveel threads over dit soort dingen en uiteraard: Google:eureka:

Succes!

Wat er in je broek hangt doet er hier niet toe,

:dubbel: Lijkt me een mooie sig voor deze nieuwe gebruiker. Welkom!

Welke software voor jou het meest geschikt is hang helemaal van je manier van werken af. Hierover is erg veel te vinden op dit forum. Kijk ook eens naar de websites van de verschillende software die je noemt. Daar staat veel uitleg over hoe het werkt en wat het allemaal kan, en.... niet onbelangrijk: Wat het kost.

Ook Youtube biedt een schat aan uitleg en voorbeeld filmpjes. Vragen over specifieke dingen van een software pakket of het gebruik ervan worden op dit forum met alle liefde door forumleden beantwoord.

Nog effe ter info (gezien bovenstaande reacties): Op dit forum wordt het gebruik van illegaal verkregen software (lees cracks en warez) niet gesteund! (lees ook de forum regels)

Paar maanden geleden is deze discussie ook al geweest ......

Kan er niet in de faq staan dat je eerst andere topics doorzoekt en niet dit soort 0,0 startpunt topics begint, die zonder pardon worden gesloten (of verplaatst naar beginnerssectie).

Ik ben best bereid om te helpen info neer te zetten voor beginners, maar als je dat iedere week een paar keer voorbij ziet komen blijf je water naar de zee dragen. Bij een beginnerssectie hoef je mensen alleen door te verwijzen en hoef je niet iedere keer dezelfde info neer te zetten omdat mensen te lui zijn om zelf op onderzoek te gaan.

En hoe weet je wanneer iemand newbie is?
Of nog leuker iemand die eigenlijk newbie is het vertikt om dit label opgeplakt te krijgen omdat hij zichzelf er geen vindt?

Ff lekker 100 berichies spamme wan dan ben'k geen n00b meer zowe.

ach, gelijk weer de reacties, beetje jammer. Zo schrik je mensen alleen maar af op ons (verder) wel leuk en behulpzaam forum.

Wat ik wel als tip zou willen meegeven aan newbies om gerichtere vragen te stellen, niet iets algemeens van 'wat is beter' maar 'ik heb dit geprobeerd maar nu..' dat toont dan in ieder geval aan dat je zelf al wat geprobeerd hebt.

" ik wil in de house / trance style muziek ontwerpen."

Ontwerpen Zucht software ontwikkelaars.

Kan iemand in hemelsnaam nog op een gewone manier nog ouderwets muziek maken door gewoon in te spelen en muzikaal te zijn in plaats van muziek te "ontwerpen"
Dit klinkt gewoon eng.

Hey, natuurlijk bedoel je dat je de keuze hebt om diverse software te KOPEN, want - net zoals iedereen - weet je dat je hier niet met vragen over illegale pakketten moet aankomen want dat vinden de meesten hier niet zo chill :-)

Van de pakketten die noemde is Ableton de jongste van het stel.. en een van de populairste. Veel mensen vinden het te gek werken dus daar zou je naar kunnen kijken..

Ook Fruityloops is erg populair, ik denk ook vanwege de lage aanschafsprijs..

Cubase bestaat het langste en is erg uitgebreid...

En Reason is ook erg okay.. maar heeft geen midi dus je kan geen externe synths aansturen ermee..

Dusssssss.....

Ik zou naar Ableton Live kijken als ik jou was.. ff demo versie d/l, checken daarna kopen..

En hoe weet je wanneer iemand newbie is?
Of nog leuker iemand die eigenlijk newbie is het vertikt om dit label opgeplakt te krijgen omdat hij zichzelf er geen vindt?

Ff lekker 100 berichies spamme wan dan ben'k geen n00b meer zowe.

Ieder nieuw aangemeld lid, komt eerst in de n00b sectie en moet een bepaald aantal posts maken. Spam wordt niet getolereerd en kan gemodereerd worden (nee, niet weer een moderator discussie er van maken!) en weg is je probleem.

Niel:

Kan er niet in de faq staan dat je eerst andere topics doorzoekt en niet dit soort 0,0 startpunt topics begint, die zonder pardon worden gesloten (of verplaatst naar beginnerssectie).

Ik denk dat een hoop mensen de faq niet eens lezen.

Nouw, die zien we ook niet meer terug denk ik, tjees lijkt wel oorlog "herrie in het synt forum" :duivels:

Ieder nieuw aangemeld lid, komt eerst in de n00b sectie en moet een bepaald aantal posts maken.

Ik denk dat een hoop mensen de faq niet eens lezen.

n00b sectie klinkt wat extreem, gewoon een beginnerssectie.
Men wil hier echter niet aan beginnen omdat dat het open karakter van het synthforum aantast. Dat snap wel ik degelijk, ben ik het ook mee eens, maar het is geen 2002 meer. Steeds meer mensen en vooral prutsers die geen moeite willen doen komen deze kant op dankzij de duidelijke ommezwaai naar de laagdrempelige (illegale) software. Dat vraagt om een andere aanpak imo.

Dat weet ik wel zeker dat ze de faq niet lezen. Maar onze fijne medeforummerbeginners kunnen dan iig niet gaan mauwen als hun bericht wordt verwijderd omdat ze niet weten wat de juiste manier is. Dat staat dan in de faq.
Bepaalde basisregels, of beter gezegd, basisgedragingen als je iets niet weet zijn vooral bij de jongere generatie op zo'n manier dat de rest er last van heeft en het synthforum vervuilt wordt met dit soort beginnersvragen. Maar ik val in herhaling, dit heb ik al een paar keer gezegd in andere topics.

Ge kent natuurlijk gewoon oe vingers in het stopcontact steken om te beginne maakt ok un leuk geluidje :okdan:

Nouw, die zien we ook niet meer terug denk ik, tjees lijkt wel oorlog "herrie in het synt forum" :duivels:

Inderdaad, als ik hier voor het eerst kwam en meteen zo werd afgezeken had ik het ook snel gezien. Wie zegt trouwens dat hij warez gebruikt ? Er staat gewoon ik heb de keus... Beetje jammer dat zoveel mensen hier politie agentje proberen te spelen, meteen met de neus er boven op zitten en zelf de brave hannes uithangen. Net alsof jullie of je broertje of zusje nog nooit een mp3 heeft gedownload. Gaan jullie toevallig ook naar een zwarte kousen kerk en voelen jullie je beter dan de mensen die er niet heen gaan ? :D.

Laat toch lekker iedereen in z'n waarde en laat de mods maar bepalen of het om warez gaat of niet.

Hoe meer mensen zich aanmelden hoe meer informatie we op het forum krijgen en daar heeft iedereen toch gemak van ?

surcouf> Dat midi keyboard wat je bedoelt is oke hoor, stond toevallig nog een mooie advertentie hier op het synthforum in de markplaats sectie, een korg 25 voor 40 euro, kun je je nooit een buil aan vallen. Succes

Back