Probleem Emagic AMT8

Bergen

Ouwe rot
Ik heb een 2e hands AMT8 gekocht. Direct aangesloten via USB en hij werkte meteen perfect...

Maarrr... vandaag wilde ik er weer mee aan de slag gaan en werkte hij niet meer. Dat wil zeggen: het USB lampje brandt niet en hij wordt niet herkend door Logic Pro 8 (en ook niet door 'Audio MIDI Setup'). Ik heb vanalles geprobeerd, in alle mogelijk volgordes de boel opnieuw opgestart/USB kabel vervangen. Niets lijkt te werken..

Heeft iemand een idee of deze AMT8 de geest heeft gegeven of dat er iets anders aan de hand is? (misschien heeft iemand anders dit ook meegemaakt?)

heb je hem niet toevallig in een andere mode staan? kan geloof ik ook namelijk. ik heb er ook 2 gehad maar snel weer verkocht. was er niet echt over te spreken.
de driver moet je trouwens ook in 1 keer goed installeren anders krijg je er problemen mee.

Ik heb hier 1 amt 8 op twee systemen draaien, geen enkel probleem whatso-ever...
Volgens mij kan je die modus niet echt instellen, dat doet hij vanzelf, parallel of usb, dacht ik.
Ik zelf stel iig nooit wat in.

het is al weer een tijdje geleden maar volgens mij zit er een knop op die je ingedrukt moet houden en dan schakeld ie over op iets anders als ik me niet vergis.

Bedankt voor jullie hulp. Maar het is nog niet gelukt.

Drivers waren niet nodig op Mac OSX dus heb het gewoon aangesloten (plug&pray) en het werkte ook gelijk; hij werd herkend in Logic en Audio MIDI Setup (OS zelf dus).

Tot vandaag dus.. ik heb de panic/patch knop ingedrukt voor >3 sec maar hij maakt maar geen contact. Heb heel de manual al een aantal keren doorgespit, geprobeerd op mijn laptop (ook Mac met Logic Pro 8 ) maar ook daar blijft ie dood..

Erg balen dit..

Iemand nog suggesties/tips?

dan zou ik toch maar effe de drivers proberen. die zitten er toch niet voor niks bij.

succes.

Die AMT8, broertje van de Unitor8, zou plug&play moeten zijn, zonder drivers dus....
Maar goed, er zijn twee plekken waar je een driver kan downloaden :

http://www.northern-studio.com/mididriver.html (voor Intel Mac met Leopard)
of anders :
http://download.info.apple.com/Apple_Support_Area/emagic/Driver_Files/

Dank je, hij werkt weer!
Ik heb die driver (bovenste) gedownload en in '/library/audio/midi drivers' gezet. Daar stond al een andere versie maar die heb ik overschreven. Toen werkte het weer..!

Geen idee wat de reden nou is geweest maar bedankt voor de hulp in elk geval, de rest ook! :)

PS: Ik gebruik Leopard, misschien heeft dat er mee te maken

Oorspronkelijk geplaatst door JHR :

Die AMT8, broertje van de Unitor8, zou plug&play moeten zijn

ik denk van niet hoor
Hhmm...misschien dacht ik dat, omdat het bij mij meteen werkte. Maar goed, ik werk dan ook met Logic.
Hoe dan ook, iedereen is weer blij :koffie:

Back