Montfrooij
Gepokt en gemazeld
Ik zoek een midi keyboard voor m'n hernieuwde DAW avontuur (Ableton Live).
De beoogde plek is onder m'n werkblad op een lade (nieuw voor mij, nog even wennen, maar op het werkblad is geen permanente plek ivm dubbele functie als 'werkplek').
Ik heb dus weinig aan een groot scherm, pads, knoppen, faders etc. en zoek vooral één met een goed keybed.
Dat laatste is natuurlijk persoonlijk.
Ik vind m'n YC61 heel lekker spelen (yamaha). De Nord stage serie (compact) ook.
M'n Moog Subsequent 37 speelt ook erg lekker, maar ik heb nu een paar midi keyboards geprobeerd en die hadden dat gevoel niet.
De ruimte die ik over heb is maximaal 104cm breed en het liefst max 8,6cm hoogte (ik heb de lade nu 1 verdieping lager, maar dat is iets minder prettig om te spelen).
Diepte ergens tot 30cm,. maar liever ondieper.
Ik hoef dus niet per sé allemaal pads, knoppen, schermpje etc.
Het liefst 61 keys.
De opties die ik heb bekeken online zijn
M'n eerste controller was een M Audio, maar die ging na verloop tijd random midi waardes versturen.
Het keybed was ook 'zo zo', maar mogelijk is dat ondertussen beter.
Ander merken heb ik zelf geen ervaring mee.
Hebben jullie nog ideetjes?
Het mag ook een 'echt instrument' zijn natuurlijk, mits die maar past in de gestelde afmetingen, usb midi en een lekker keybed heeft.
De beoogde plek is onder m'n werkblad op een lade (nieuw voor mij, nog even wennen, maar op het werkblad is geen permanente plek ivm dubbele functie als 'werkplek').
Ik heb dus weinig aan een groot scherm, pads, knoppen, faders etc. en zoek vooral één met een goed keybed.
Dat laatste is natuurlijk persoonlijk.
Ik vind m'n YC61 heel lekker spelen (yamaha). De Nord stage serie (compact) ook.
M'n Moog Subsequent 37 speelt ook erg lekker, maar ik heb nu een paar midi keyboards geprobeerd en die hadden dat gevoel niet.
- De Nektar Panorama T4 was echt matig qua keybed.
- De Novation Launchkey mk4 heb ik, maar houdt niet over qua keybed.
- Ik had de Arturia Keylab Mk3, welke ik qua keybed redelijk vond, maar niet top. En hij was me te diep en uitgebreid en de rotary knobs waren veel te stijf.
De ruimte die ik over heb is maximaal 104cm breed en het liefst max 8,6cm hoogte (ik heb de lade nu 1 verdieping lager, maar dat is iets minder prettig om te spelen).
Diepte ergens tot 30cm,. maar liever ondieper.
Ik hoef dus niet per sé allemaal pads, knoppen, schermpje etc.
Het liefst 61 keys.
De opties die ik heb bekeken online zijn
- Studiologic SL (veel te hoog en ik gok dat de toetsen te zwaar zijn voor mijn synth vingers)
- Native Instruments Komplete SL61 zou qua passen qua breedte, de hoogte is net ok, volgens mij een fijn keybed (fatar, ik dacht dat m'n subsequent dat ook had) maar hij is wel lomp en duur en heeft veel functionaliteiten waar ik waarschijnlijk niks mee doe.
- Korg Keystage leek me eigenlijk perfect 'op papier', maar heeft die lelijke TPU topcoat en ik hoor er verder weinig positiefs over.
M'n eerste controller was een M Audio, maar die ging na verloop tijd random midi waardes versturen.
Het keybed was ook 'zo zo', maar mogelijk is dat ondertussen beter.
Ander merken heb ik zelf geen ervaring mee.
Hebben jullie nog ideetjes?
Het mag ook een 'echt instrument' zijn natuurlijk, mits die maar past in de gestelde afmetingen, usb midi en een lekker keybed heeft.
Laatst gewijzigd: