MPC 1k + Midi controller

Medicci

Stamgast
People,

Misschien klintk het dom maar ik wil mijn mpc 1k met mijn midi controller besturen (ga niet vragen waarom ik dit wil omdat het miss onzin is haha) maar ik weet dat het kan dat je dingen toe kan verwijzen naar een midi controller om me mpc als alleeeennn sampler te gebruiken.

Ik zou hier graag een goed antwoord op willen hebben(niet van: waarom moeilijk doen als het makkelijk kan omdat dit in me mpc zelf ook kan) :P

Alvast bedankt!!

One! :okdan:

Bestudeer de midi-implementatie van de MPC 1K... Daarin vindt je al je antwoorden...

Ik heb geen mpc maar het is denk is vrij algemeen...
En anders corrigeren de hardcore mpc users me wel even :-)

dus... midi controller midi uit op mpc midi in...

En daarna moet je in je mpc manual even opzoeken welke cc horen bij welke parameter. Dus bv cc74 is vaak cutoff van een filter..

Als je op je je midi contoller nu instelt dat een slider midi cc74 uitstuurt dan bestuur je je mpc.

Verder moet je denk ik op je mpc ff instellen dat hij alle midi input route naar je geselecteerde track op je mpc.

Voor de rest komen je midi keys overeen met je mpc pads..

De MPC kan geen cc data gebruiken/ontvangen om zijn eigen controllers te
automaten via een externe controller.
Als jij je atack/decay/cuttoff/pitch/lfo/etc...wilt automaten dan moet je de sequencer van de MPC gebruiken en je sliders Toe wijzen en daarna op nemen.Dat is de enige manier om de controllers van akaiMPC1000/2500 op te nemen.
En ze sturen ook nog zelfs geen SYSEX data uit.Het is echt een AKAIeigen data soort.Maar je kunt wel CC data van een externe synth of drumcomputer op nemen en afspelen en later na in de step edit screen na bewerken.Ik heb zelf eerst een MPC 1000gehad en daarna een 2500,vandaar dus dat ik dat weet.
Ik hoop dat je er wat mee kunt.

Thx ja ik wou gewoon weten of ik het niet als sampler kon gebruiken en dan gewoon lekker met de midi controller de loops onder de faders gooie en onder de knoppen idd cutoff/panning/lfo enzo maar aangezien dat niet werkt dan doe ik het op een andere manier ;) in ieder geval THX

Back