SP-555 + Midi vraag

djkoelkast

Ouwe rot
Hey allemaal,

Ik heb een Roland SP-555 en ben er heel tevreden mee. Mijn broer wil ook een sampler, alleen wel eentje waarbij je via midi op een keyboard 1 sample kunt pitchen op alle toetsen, dat het dus als het ware een 'geluid' op je keyboard wordt met bijvoorbeeld C-3 als basis en als je dan D-3 indrukt dat het een noot hoger wordt.

Ik ken de mogelijkheid om gewoon midi aan te sluiten op de SP-555, dan is elke toets 1 sample, maar dat is dus niet de bedoeling.

Kan dat eigenlijk wel met de SP-555? Ik heb het in de handleiding nog niet gevonden (of niet goed gekeken). Zonee: welke sampler kan dit wel in dezelfde prijsklasse die met gangbare geheugenkaarten werkt (dus niet bijvoorbeeld een ESX-1, want die werkt met SM kaarten waar je je scheel aan betaalt).

Alvast dank!

Mijn broer wil ook een sampler, alleen wel eentje waarbij je via midi op een keyboard 1 sample kunt pitchen op alle toetsen, dat het dus als het ware een 'geluid' op je keyboard wordt met bijvoorbeeld C-3 als basis en als je dan D-3 indrukt dat het een noot hoger wordt.

Ben zelf maar ne n00b maar dat lijkt me toch min of meer basis fuctionaliteit van een sampler. (als ik het goed begrijp) En mss kan hij een software sampler overwegen, spaart mss beetje geld voor een synthje of degelijke microfoon te kopen. Maar ik zeg hier maar mijn eerste gedacht, heb nog nooit een hardware sampler vast gehad ofzo, dus kan goed zijn dat andere reacties iets heel anders gaan vertellen.

groeten

Back