Geschikt MIDI keyboard bij Moog Mavis

Using the SQ-1 as a MIDI-CV converter

When the SQ-1 receives a note message via USB MIDI, it outputs the corresponding CV and GATE, allowing you to use the SQ-1 as a MIDI-CV converter. However, if the SQ-1 itself is outputting a CV, such as while the sequencer is running, that operation takes priority, and MIDI-CV conversion is not performed.

Bron: FAQ / Tips | SQ-1 - STEP SEQUENCER | KORG (The Netherlands)

Persoonlijk zou ik de keuze voor een Mavis of een Mother-32 primair laten afhangen aan wat die instrumenten kunnen. Niet voor iets dat secundair is, zoals het keyboardje die daar bij past. Kleine toetsjes die weliswaar niet zo handig zijn, maar past bijvoorbeeld toevallig de "weerzinwekkende" met een prettig prijsje, de Behringer Swing? Voor nu dat dan maar, gewoon iets kiezen waarmee je nu verder kunt voor een laag bedrag, het geen invloed heeft op de primaire keuze voor wat je wil en in de toekomst, rijker door de ervaring met deze tijdelijke oplossing, iets kunt kiezen dat echt goed voor je werkt.

Na al de video's over de Moog semimodulars bekeken te hebben vond ik de Mavis het interessantst (want veel experimenteler dan de Mother-32), en de Mother-32 het mooist. Het probleem van de MIDI aansturing is inmiddels ook opgelost omdat dat met de SQ-1 moet kunnen dus wordt het de Mavis.

Na al de video's over de Moog semimodulars bekeken te hebben vond ik de Mavis het interessantst (want veel experimenteler dan de Mother-32), en de Mother-32 het mooist. Het probleem van de MIDI aansturing is inmiddels ook opgelost omdat dat met de SQ-1 moet kunnen dus wordt het de Mavis.
succes er mee! mooi dat het kan!

Ik moet hier in mijn nederige stulpje toch al woekeren met de ruimte, en zo'n tweede keyboard neemt wel ruimte in waar ook iets anders had kunnen staan.
Kan je misschien onder je tafel of desk een tweede laag maken die je er onder kan schuiven met een ladegeleidingssysteem of zo, dan krijg je iets meer ruimte?

Kan je misschien onder je tafel of desk een tweede laag maken die je er onder kan schuiven met een ladegeleidingssysteem of zo, dan krijg je iets meer ruimte?

Onder de tafel staat al een kastje met elektronica-spulletjes om mee te knutselen. Maar goed - het ruimtegebrek zet ook een fysieke rem op mijn drang om steeds meer gear aan te schaffen. Eigenlijk heb ik nu al genoeg om me mee te vermaken, maar ik wil het nog wel even netjes afronden zodat ik de meest essentiƫle dingen in huis heb. Meer heeft geen zin, want bezorgt mij maar hoofdpijn doordat ik het overzicht kwijt raak. Ik wil wat ik heb goed leren kennen, en geen apparaten met allerlei ongevraagde toeters en bellen die maar afleiden. Een autistisch trekje waarschijnlijk.

Ja - maar dat staat in het archief, met de waarschuwing om dat maar liever niet te vragen...

Back