De 101/202 en juno 60 vind ik niet helemaal je van het voor die muziek. Of te veel mid of te weinig mid en teveel laag. Zal wel komen omdat je 2 of 3 vco's los kan tunen bij de se1/mini.
Nieuwe moog's zouden iets te cleanisch klinken btw.
Interessante thread!
Met triphop / dub bassen worden toch van die langere diepe bassen bedoelt neem ik aan? (gelijk in drum&bass of sommige minimal vaak gebruikt wordt)
En is het geen goed idee als iedereen (enfin, de mensen die zich geroepen voelen) hun mening zou ondersteunen met een audio sampleke?
Denk aan Massive Attack, Kruder & Dorfmeister, Revolutionary Dub Warriors, ...
Gek ook hoe oneens mensen het kunnen zijn of een bepaalde synth (e.g. Waldorf Pulse) nu wel of net niet warm klinkt...
Effe updaten met nieuwe tips:
- MFB Synth I (Heb er effe naar gezocht (demos, youtube, ...) maar lijkt me eerder voor snijdende leads dan voor volle basses. Zou hem eerder vergelijken met de DSI range...)
- x0x0x box (TB303 kloon, eerder voor acid-achtige tracks zou ik zeggen)
Deze hadden we al (zal ze proberen in prijscategorien in te delen):
+ Akai AX60, AX80 (+/- 250 euri)
? Crumar Bit 99 (+/- 250 euri)
+ Korg Mono/Poly (+/- 500 euri)
+ Moog Little Phatty, MiniMoog (>1000 euri)
+ Novation (Super)BassStation (+/- 250 euri)
? Roland Alpha Juno 1/2, MKS50 (< 250 euri)
? Roland Jupiter 4 (+/- 500 euri)
? Roland Jx8p/Jx10p (+/- 250 euri)
? Roland SH-1, SH-2, SH-09, SH-1000 (+/- 250 euri)
? Sequential Circuits Pro-one (+/- 500)
+ Studio Electronics ATC, SE-1x (>1000 euri)
? Yamaha CS5, CS15, CS30 (+/- 250, 500, ???)
Van dit rijtje gebruik ik de SE-1x en de Pro-One regelmatig voor bassen. Als ik een volle warme bas wil hebben pak ik de SE-1x. Zeker voor subbassen die duwen en goed aanwezig zijn in de mix. De Pro-One is al snel te rauw en heeft teveel lo-mids, om die weg te krijgen moet je het filter ver dichtdraaien waardoor de sound veel minder aanwezig is in een mix.
500 euro voor een Pro-One is erg optimistisch, daar kun je beter 750 van maken. Een tweedehands SE-1x vind je zeker voor onder de 1000 euro.
Effe updaten met nieuwe tips:
- MFB Synth I (Heb er effe naar gezocht (demos, youtube, ...) maar lijkt me eerder voor snijdende leads dan voor volle basses. Zou hem eerder vergelijken met de DSI range...)
- x0x0x box (TB303 kloon, eerder voor acid-achtige tracks zou ik zeggen)
Deze hadden we al (zal ze proberen in prijscategorien in te delen):
+ Akai AX60, AX80 (+/- 250 euri)
? Crumar Bit 99 (+/- 250 euri)
+ Korg Mono/Poly (+/- 500 euri)
+ Moog Little Phatty, MiniMoog (>1000 euri)
+ Novation (Super)BassStation (+/- 250 euri)
? Roland Alpha Juno 1/2, MKS50 (< 250 euri)
? Roland Jupiter 4 (+/- 500 euri)
? Roland Jx8p/Jx10p (+/- 250 euri)
? Roland SH-1, SH-2, SH-09, SH-1000 (+/- 250 euri)
? Sequential Circuits Pro-one (+/- 500)
+ Studio Electronics ATC, SE-1x (>1000 euri)
? Yamaha CS5, CS15, CS30 (+/- 250, 500, ???)
> 500 euri
+ Moog Little Phatty, MiniMoog
- Sequential Circuits Pro-One (Nav de opmerkingen van ATOR en aangezien je voor die prijs, in de Moog en SE range zit (die MIDI en staboptteit hebben) vrees ik dat ik hem eruit zal kicken...)
+ Studio Electronics ATC-X, SE-1x
? Yamaha CS30
Iemand ervaring met de MFB, oude Rolandjes (Alpha, Jx, SH of Jupiter) of Yamaha CS range mbt tot ronde, volle, warme bassen?
Gebruikers ervaring, nieuw tips, audio samples etc... zijn natuurlijk nog altijd welkom!
Heb je ook die versie 2 gehad, niet de lite? Zoja viel die tegen? Leek me wel een leuk apparaat. Demo's klinken goed maar misschien zit daar wat extra effect overheen.
Ok, thanks voor de vele feedback. MFB komt er niet in owv de klank en bouwkwaliteit en negatieve feedback... Yammy CS5 eruit owv negatieve feedback and online demos klonken ook niet echt goed voor bassen... Roland @Juno blijven voorlopig omdat ze de enige in de sub-250 euri klasse zitten...
Zal effe herschikken & updaten...
< 250 euri
+ Roland Alpha Juno 1/2, MKS50
+/- 250 euri
+ Akai AX60, AX80
? Crumar Bit 99
+ Novation (Super)BassStation
? Roland Jx8p/Jx10p
? Roland SH-1, SH-2, SH-09, SH-1000
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.