kleine mixer met direct outs?

nomore

Lintage Vid
hellooo.

Ik ben op zoek naar het volgende en kan het niet echt vinden. Voor mijn (nog aan te schaffen Machinedrum) zoek ik een submixertje waar ik wat kan EQqen (liefst midsweep a la folio sx) echter zit ik met beperkte ruimte en moet het dus zo klein mogelijk.
Na de mixer wil ik de kanalen direct via de direct outs via adat (analoog -> adat) in mijn daw proppen zodat ik alle sporen los kan opnemen.

zoiets als deze maar dan geen behringer
802_medium.jpg

Als iemand overigens een andere oplossing weet, dan is natuurlijk ook welkom :)

Oa kleinere oude tascam mixers kunnen dat.

Zoals de tascam m2516
d0_1.JPG

Wel moeilijk te vinden.

Er is ook een 16 kanaals Tascam M2600 mixer van:
200639.jpg

Maar dat is een behoorlijk lange bak, nog langer dan hij breed is.

Ze zijn niet de goedkoopste maar de klank is zeker goed naar mijn mening en je kan alle routingkanten op.

Als je alleen één EQ zoekt kan je misschien beter een losse eq zoeken, of een filter: http://www.feedback.nl/?b=EQ3B&a=
presonus-eq3b_350_ffffff_75.jpg

Maar ... waarom gebruik je dan niet gewoon de eq van je DAW als je toch alles intern gaat doen?

dank Niel, maar dit zijn niet echt kleine beestjes, ik heb nl al een spirit studio staan, maar niet meer genoeg inputs. En bovendien wil ik de adat ingang om mijn geluidskaartje wel eens gebruiken (met het voordeel dat alle kanalen direct apart binnenkomen).
De reden van (toch) een kleine mixert tussen de md en de adat expansion is dat ik nog wat kan spelen met compressie en andere fx en wat kloten met EQ.
Enig criterium is dat het een kleine mixert is (formaat behringer).

Met een patchbay kan je toch met inserts naar keuze een losse EQ of compressort er tussen hangen? Past zo bij je adat expansie en is lekker compact.

misschien een overweging om die spirit studio in te ruilen voor een grotere mixer? Je gaat toch bij elk volgend apparaat weer tegen het zelfde probleem oplopen misschien...

wat je wilt ga je niet vinden. Als jij 'iets wilt doen met compressie en eq' en direct outs wil gebruiken daarvoor al helemaal niet, zeker via 't ADAT protocol.

Je hebt op kleine tafeltjes, ook van kwaliteit, wel 'direct outs' maar die zijn allemaal net na de gain en vaak zelfs pre-insert ook nog.

Wat je zoekt moet je in de hoek gaan zoeken van een tafel met 8 bussen het liefst, en die bus-outs aansluiten op een analoog--naar--adat-converter. Dan wordt je blij, anders heeft het geen zin hahaha...

Het is bij kleine tafeltjes zo goed alleen een optie om, of met je eq en eventuele op aux'n aangesloten effecten of op insert-zittende compressie, de stereo bus op te nemen...OF alle kanalen los via analoge direct outs maar dan zit je pre-eq pre-insert pre-aux'n enz...

dusss je wensen bijstellen dude;-)

Mixertje

Mixertje

Edirol M16DX
Reeds ter spraken geweest op Synthforum
378 euro

nou, iedereen nog bedankt voor de tips.
Het is de fostex vm200 geworden

fostex-vm200.web.jpg

:biertje:

Enig punt, niet analoog, maargoed wel weer adat in/uit. Voor nog minder dan de prijs van alleen een adat converter

Zo gaat het er dan uitzien

md -> fostex -> daw

Het idee is dat ik alle kanalen van de md (en andere drumbakken) apart kan opnemen en dus lekker kan jammen en later bewerken.
en natuurlijk ook nog 8 extra kanalen vanuit cubase waarmee ik kan spelen. Uiteindelijk gaat het toch allemaal door mijn spirit studio en andere analoge gear om het digitale randje weg te werken.

Back