s950 vraagjes

Christov

Soul Brabo no 1
Hey allemaal,

ik heb al een paar maanden een s950 staan en ik vind t geluid erg mooi, al paar keer geluiden erdoor gehaald en vond t goed klinken. Toch moet ik iets meer met frequencies gaan spelen om er het optimale uit te halen denk ik, en dat tone program me in verdiepen (mooie basssound)

Ik las laatst ergens anders toevallig iets waar ik me van afvroeg of t ook met mn s950 kon. Ik las dat je met recycle en een s3000 of 2000 een mididump kon doen, oftewel je samples visueel kon knippen in recycle en dan weer in je sampler kon lezen en triggeren. Kan dit ook met een s950? Werkt zon mididump ook omgekeerd (kan ik bijvoorbeeld mn 12 bit drums terugbouncen naar mn pc)?

zoja dan zou dit misschien ideaal zijn in combinatie met cubase. Ik zat er eerst aan te denken om gewoon te samplen in mn s950, en dan terug te bouncen naar mn pc en t daar in een softsampler in te laden, maar als het zo zou kunnen zou dat erg fijn zijn.

Dus is dit mogelijk of?

alvast bedankt,
Christov

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=15839

Ik heb zelf een Prophet 2002. Bij mij werkte alleen Awave, SoundForge kon het wel maar gooide 16 bit data naar een 12 bit sampler met allerlei verrassende effecten van dien (de laatste vier bits verdwijnen gewoon). ReCycle kon het niet.

Overigens is SDS een Sequential uitvinding, en is de S950 ook van rond die tijd, dus misschien ondersteunt hij het ook gewoon niet.

SDS is niet snel maar kleine korte 12 bit drumsamples zijn ook niet zo groot. Je kunt natuurlijk ook vocals samplen via de S950 en dan transfereren naar de PC, dan heb je toch een beetje die sound maar heb je wel je geheugen vrij voor beats.

Bij de Prophet 2002 merkte ik echt een aanmerkelijk verschil tussen afspelen en opnemen en alleen naar 12 bit omgezette SDS dumps. Opnemen is gruiziger en er zit een hele andere attack aan.

Laatst gewijzigd:
Back