synchronisatie TB-303 met Logic ??

s.weeda

Nieuwkomer
Beste muziekbroeders.

Wie oh wie.. Heeft de oplossing??

Net een tb-303 aangeschaft :) Nu het synchoniseren nog.

Ik werk met Logic PLatinum 5...
via emagic mt4 wordt midi info naar een syntechno gestuurd..
van syntechno (sync out) een midikabel naar de TB-303.
Wanneer ik op 'Play' druk in logic speelt de Tb-303 slechts (meteen in het begin) 1 noot af....... verder niks...

Wat zie ik over het hoofd????????

Alle hulp is welkom.. Alvast bedankt.!!!!

Ps. heb vernomen dat de DIN kabel ook vervangen kan worden door een (duurdere) midikabel.

Heb overigens GEEN din sync kabel..

Groet,
Sander

Een echt DIN kabel heeft alle 5 de aders verbonden. Voor midi heb je maar 3 aders nodig maar vaak zijn ze toch alle 5 aangesloten.

Probeer anders eerst ff een ander programma wat ook midi clock uit zend.

Zoniet, dan ff een paar andere midi kabels proberen of een DIN sync kabel kopen.

Vraagje... Het is toch zo dat er ALTIJD een midi clock signaal met midi wordt megestuurd????

Vraagje... Het is toch zo dat er ALTIJD een midi clock signaal met midi wordt megestuurd????

Nee dat moet je instellen bij midi synchronisatie. Staat standaard uit. Maar aangezien je 303 wel ff een toontje geeft zou je zeggen dat er iets aanstaat.

Bedankt voor jullie reakties.

Bij synchornisatie staat midi clock aan op alle poorten.
Heb ook al geprobeerd op de afzonderlijke poort.

'Allow songs position pointer while playing' ook al geprobeerd...

Het gekke is dat het juiste tempo maar niet wordt opgepakt. alleen het eerste signaal... geen vervolg...

Kan het aan de Syntechno liggen???

Heb zelf het idee dat de kabel wel goed is.. Maar ga morgen toch voor de zekerheid op zoek naar een DIN kabel........

alleen maar als je Renoise gebruikt

prul nog wat aan je sync settings van logic.. toevallig niets aanstaan die moet afstaan?

desnoods screenshots maken...

Back