Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bizar,iedereen heeft altijd gevonden dat de mpc reeks sinds de 2000 kut klinken
zeker als je de main outs gebruikt.
ja een pc das een ramp natuurlijk...
Ik vind het lastig om voor te stellen dat je publiek echt harder op en neer gaat als je je mpc gebruikt ipv ableton, ik denk dat je kennis van ableton dan gewoon niet op niveau is en dat van je mpc wel. Ik zou je dus adviseren om je gewoon goed te verdiepen in ableton en haar functies als je liever je mpc thuis laat staan.

heerlijke workflow! heheals je niet weet hoe je een goede sound op zo'n apparaat moet creeëren moet je niet het apparaat de schuld geven maar jezelf...no offence verder maar je reactie is echt but en totaal offtopic!! Daarnaast, wie in hemelsnaam mixt er dingen af op de mpc? Dan ben je ook niet echt goed bezig..
ACID FEVER, je had het over een "drumbus"...in ACID ontwerpen (na geluidsvergelijking van MPC en ABleton)... ik neem aan dat je bedoeld (ik kan niet per se de term drumbus hereleiden): een sub/sendgroep maken in ABleton die alles "MPC-er zou maken".
Ik begreep uit ABleton-forum dat mensen een "saturator-pluginn" bij de master zetten. Daar zijn ze nogal over te spreken.
Ik zie in ieder geval dat mn probleem herkend wordt. Ik had gehoopt snel te kunnen beslissen de MPC 2000 niet meer mee met handbagage het vliegtuig in te smokkelen. Dat ik alles met de laptop zou kunnen klaren.
Van de experimenten die deze thread voorstellen heb ik slechts ervaring in een: samples samenstellen via Live Ableton en ze afspelen via MPC. Dat is echt wel stevig, en krijgt aanmerkelijke punch erbij.
ik ga eens met die ableton-saturator schroeven...
bedankt allen, en acid fever.
Ik heb een keer een liveset gehoord en dan wisselde die persoon tussen een hardware drumcomputer en een pc. Nou geluid zakte werkelijk in elkaar op de pc. Echt veel minder dynamiek. Heel suf. Je kan dus beter of je hele set een pc gebruiken of alleen hardware, dan weet het publiek niet anders en zijn de oren aan het geluid gewend. Of je gebruikt ze beide tegelijk.
als je niet weet hoe je een goede sound op zo'n apparaat moet creeëren moet je niet het apparaat de schuld geven maar jezelf...no offence verder maar je reactie is echt but en totaal offtopic!! Daarnaast, wie in hemelsnaam mixt er dingen af op de mpc? Dan ben je ook niet echt goed bezig..
nu weer ontopic : Ik vind het lastig om voor te stellen dat je publiek echt harder op en neer gaat als je je mpc gebruikt ipv ableton, ik denk dat je kennis van ableton dan gewoon niet op niveau is en dat van je mpc wel. Ik zou je dus adviseren om je gewoon goed te verdiepen in ableton en haar functies als je liever je mpc thuis laat staan.
Zullen we de proef op de som nemen?
Neem jij ableton mee en ik een mpc en zetten we die naast elkaar op een dikke pro PA.
Ben benieuwd.

)Wat je kunt doen is een drumloop pakken, die door de mpc recorden en dan het origineel en de mpc opname naar mij sturen zodat ik die door het tilt filter kan trekken om te kijken of we tot een vergelijkbaar resultaat kunnen komen.
Lijkt me een aardig begin!![]()
Wat je kunt doen is een drumloop pakken, die door de mpc recorden en dan het origineel en de mpc opname naar mij sturen zodat ik die door het tilt filter kan trekken om te kijken of we tot een vergelijkbaar resultaat kunnen komen.
Lijkt me een aardig begin!![]()
ik haal het wel ff door mn mpc hoor....een mpc zou je sowieso kunnen uitcheckenheerlijke workflow! hehe
Ik heb een keer een liveset gehoord en dan wisselde die persoon tussen een hardware drumcomputer en een pc. Nou geluid zakte werkelijk in elkaar op de pc. Echt veel minder dynamiek. Heel suf. Je kan dus beter of je hele set een pc gebruiken of alleen hardware, dan weet het publiek niet anders en zijn de oren aan het geluid gewend. Of je gebruikt ze beide tegelijk.
Ja ik moet es bij een kameraad langs gaan om ze ene out te checken dan.
Mja, ik neem aan dat je die ervaring gehad hebt, maar uit die ervaring kun je logischerwijze toch niet algemeen gaan afleiden dat een drumcomputer beter klinkt als de drums die uit een pc komen.
Wat uit een MPC komt zal wsl wel standaard al vette shizzle zijn omdat het daarvoor ontwikkeld is en bij een pc moet je eerst alle crap weten weg te filteren.
Groeten
Moet Ableton veel arbeidsintensiever worden aangepakt voor het goed klinkt ? Ik werk met de oude M-Box en twee stereo uit.
Is met bv 6 sporen uitgaan (Fast Track) al een hoorbare verbetering ?
Als je een goede analoge mixer hebt, kan je klank idd vooruit gaan omdat je de eq heftiger kan gebruiken, dit omdat je niet je hele track door 1 eq hoeft te gooien, een analoge eq zal bijna altijd vetter klinken als een plug-in (uit eigen ervaring), met meerdere outs kun je altijd de zelfde tracks gebruiken voor bepaalde instrumenten, zodat je niet constant met je eq hoeft te klooien, bv meer bas op kanaal 1 voor je bass drum.
Hoeveel outs gebruik je trouwens van je MPC mischien is dat nu juist wat het grote verschil maakt.
Hangt er vanaf wat voor een analoge eq.
Een Behringer eq zal naar mijn mening nooit beter klinken dan welke plugin eq dan ook.
Dr zijn nu zat plugins die kwa eq zeker een hele dikke sound kunnen creeren, tis alleen hoe je ermee omgaat.