Mackie 1604 vraag

odin-o

Ingeburgerd
Ik sta op het punt om de volgende mixer op te halen, de aankoop is in principe al rond door mondelinge overeenkomst

maar toch, ondanks de goede prijs en staat van de mixer, heb ik bedenkingen gekregen

op internet ben ik paar artikelen tegen gekomen die de Mackie CR1604 (niet de VLZ en niet de VLZ Pro) kraken

een wiring-issue zou het geval zijn

Bron: sweetwater.com
On the original Mackie CR-1604 (not VLZ or VLZ Pro) the left and right main outputs are wired with ring hot and tip cold. All other connections (including the balanced mono out) are wired as you would normally expect. The obvious question is, why? But I haven't bothered to try to find that out. It is what it is. Anyone using an original CR-1604 beware.

en ook hier: hier gaan ze er uitvoering op in

nu mijn vraag, aangezien dit m'n 1e mixer is.. voor z'n doel lijkt hij perfect.. lekker veel L/R jack ingangen, Eq mogelijkheden

maar wat is nu precies het probleem met dit model? hoe ga ik last ondervinden van dit bekabelings probleem? :confused:

Thx als iemand me het een beetje kan toelichten, doe ik een verstandige aankoop?

ik heb er ook 1 gehad.
die van mij is 3 keer terug gegaan naar de fabriek omdat ik de opamps er steeds uitblies met mijn tr-808 kickdrum.
heb nu een allen & Heath en die kan de tr-808 gelukkig wel aan.

ik heb er ook 1 gehad.
die van mij is 3 keer terug gegaan naar de fabriek omdat ik de opamps er steeds uitblies met mijn tr-808 kickdrum.
heb nu een allen & Heath en die kan de tr-808 gelukkig wel aan.

was het een CR1604?

de CR was de eerste,

de rest bevat geen CR in het type nummer voor zover ik weet.

1604 VLZ series begint ook met CR

Attachments

• cr-1604-vlz.JPG
    cr-1604-vlz.JPG
    26,3 KB · Bekeken: 134
Ik heb er ook een gehad. Fijn ding om mee te beginnen, ik vond alleen de eq te simpel. En om er een 4-bus van te maken vereist wel wat denkwerk van de beginneling. Ik zou eerder voor een VLZ PRO gaan. De CR1604 is ook al gauw weer zo'n 15 jaar oud?

bedankt!!!! ok ik hoef me dus geen zorgen te maken

hij is idd wel aardig wat jaartjes oud, maar de verkoper garandeerde me dat hij in nieuw staat verkeerde en perfect werkte

de VLZ en de VLZ Pro zijn meteen weer 300 euro duurder (2e-hands) kan deze ophalen voor 199 euro.. voor dit bedrag kom ik kwa rack mixers dan uit bij Alesis en Behringer mixer met minder inputs en minder eq mogelijkheden

dan kies ik toch liever voor een wat ouder kwaliteit product :mega:

Even de faders en knoppen testen op kraakjes. Mackie staat in dit segment idd bekend om z'n degelijkheid. 199 is een redelijke prijs. Veel plezier ermee!

Back