2 laptops met ableton

roelsalemink

Nieuwkomer
Hallo,

ik wil gaan werken met 2 laptops met op beide laptops ableton live. Hoe kan ik dit het beste doen? Ik ga er vanuit dat dit kan via een midi interface en dan 1 van de 2 laptops als slave gebruiken?

Hopelijk hbben jullie ideen hierover.

Hallo,

ik wil gaan werken met 2 laptops met op beide laptops ableton live. Hoe kan ik dit het beste doen? Ik ga er vanuit dat dit kan via een midi interface en dan 1 van de 2 laptops als slave gebruiken?

Hopelijk hbben jullie ideen hierover.

Precies zoals je zegt, syncen via midi. Zover ik weet heeft live geen functionaliteit om via een ander protocol te syncen. Het beste zou overigens zijn om beide abletron's te slaven aan een externe midi clock i.v.m. het feit dat niet elke midi interface in staat is een stabiele midiclock te genereren (en software is gevoelig voor slaven aan minder stabiele midi clocks)

dus ik moet een midi interface hebben met eigen clock?

heb je nog een voorbeeld wat daarvoor geschikt is?

alvast bedankt!

Zover ik weet heeft geen enkele midi interface een eigen clock. Dan kom je echt op standalone midi clocks (duur) of een extern sequencertje oid.

Ik heb mn sl37 net verkocht maar als ik me niet vergis kunnen die geweldige midicontrollers functioneren als midiclock generators...Heb daar zelf ook zeker aan gedacht.

Nu ga ik voor een electribe of KP3 (weet niet of de kp3 dat kan.)

Jij hebt er een zuurkoorts dus je zou het even kunnen dubbelchecken. Het staat wel in de manual dus online ook te verifieren.

Ableton aan ableton syncen gaat wellicht niet werken. Stop je de master dan stopt alles! Dus nieuwe track inladen op de master? Hoe doe je dat zonder external midi clock generator dan?

Bon chance!

KP3 is een midiclock generator, je moet alleen wel naar external control om het te stoppen/starten.
Ik heb hem nu als generator, maar heb dus alsnog problemen met het in sync starten van de twee slaves, laptops met live.(een via usb en de ander via midi-out)

Dus dan zou ik twee van die sync2 apparaten nodig moeten hebben?

Ableton met Ableton syncen kan zeker wel. Namelijk met deze mungo sync. Hierdoor kun je op de slave een nieuwe track inladen en weer starten in sync met de master.

http://home.netspeed.com.au/aistorm/sync2.html

Mocht je deze nodig hebben, ik heb er nog 2 liggen die ik niet gebruik.

cool, ik heb daar wel interesse in, maar voor andere redenen :maffia:
waar heb je dit gekocht?
stuur me maar een pb met wat je er nog voor wil hebben

ONTOPIC:
hier bestaan al topics over op dit forum
zoek software die kan midi versturen over ethernet, hang 2 computers aan elkaar via ethernet
maak 1 ableton master, en de andere slave.. stel de midipoorten in
en gaan:eureka:

als je met mac werkt kan je dit gewoon doen via audio-midi setup (zit nl. al een netwerksysteem op standaard)

wat een dikke bullcrap.
Je kan dus geen track inladen in live als slave (met een externe master) en dan weer in sync starten zonder zo'n apparaat?

Back