mijn argumenten om WindHoos XP achter je te laten en waarom ik fan ben OSX:
Feit: hackers nemen de moeite niet om virussen voor Apple te schrijven omdat het niet rendabel is (er zijn er wel 2 maar die werken geeneens). Bij WindHoos wordt je ermee dood gegooid.. dus hup... daar gaat je internet-verbinding.
Zit een goede kern van waarheid in.
Feit: Windows is veel "onderhoudsgevoeliger". eigenlijk moet je daar alles uitzetten wat niet nodig is. Om alles "goed"te kunnen laten draaien moet je om de paar maanden een copy maken en alles schoonhouden.
Niet mee eens, echter moet je je er wel meer in verdiepen en de do's and don'ts uitzoeken. Bij OSX hoeft dit niet of nauwelijks.
Feit: PC kan je gewoon NIET gebruiken om muziek mee te produceren EN ook nog eens alle anderen dingen mee te doen die iedereen doet (internetten, spelletjes spelen, mailen en bullshit) Bij Apple gaat dit gewoon WEL samen.
Pure onzin, er zijn meerdere manieren om dit op een prima manier op te lossen (profielen, andere user of wederom je een klein beetje verdiepen in wat je wel en niet kunt maken.) Verder is OSX natuurlijk nog steeds een waardeloos gaming platform.
Feit: Iedereen weet dat een pc maar 3,8 GB Ram Adresseerd, Apple is al 8 jaar 64 bit en kan bij bijv. Mac Pro 32 GB adresseren.
Ehm....nee. De OSX kernel is zelfs niet native 64 bit. Pas vanaf leopard is het hele OS native 64 bit. Verder ondersteunde de powerpc architectuur al 64 bit applicaties omdat hier het OS niet perse gelinkt is aan de cpu. Op de x86 architectuur kun je echter alleen native 64 bit draaien als je een 64 bit OS hebt. XP64 en Vista64 kunnen natuurlijk net zoveel geheugen adresseren.
Overigens vind ik het ook altijd erg vermakelijk dat mensen 64 bit automatisch een voordeel noemen over 32 bit terwijl het juist ook een enorme processing overhead kan betekenen. Concreet, 64 bit is in veel gevallen langzamer dan 32 bit. 64 bit kan voor bepaalde zaken ook wel degelijk sneller zijn, maar dit kan en is dus nooit een aanname. En tja...maximale hoeveelheid effectief RAM met een 32bit OS......100% waar, maar zoals trigg al zegt.....wie heeft er meer nodig in zijn desktop pc?
Kortom± voor mensen die ECHT serieus muziek willen maken of een echt "werkpaard" willen, die moeten gewoon Apple kopen.
Muziek maakt de gebruiker, niet de computer. Men maakte ook al super muziek voordat een computer ook maar bruikbaar was voor dit soort zaken. Creativiteit en doorzettingsvermogen zijn 100x belangrijker dan hoe bling je computer is.
Tuurlijk zijn er PC's die qua specs flink op Apple voor lopen... maar worden deze spec's ook gehaald? en gaat de PC er ook echt efficient mee om?? Nope...
Naast Ubuntu Linux en Apple OSX is er geen fijner stuurprogramma. en ook dat is een Feit
Ubuntu fijn....tja.....het is niet mainstream te noemen en biedt out of the box dus in veel gevallen geen ondersteuning voor de nieuwste hardware. Voor 99% van de computergebruikers dus al meteen geen optie.
OSX is een fijn OS maar heeft ook zeker zijn eigenaardigheden. En kwa performance......er is pas een multimedia test op gelijke hardware gedaan tussen OSX en Vista en daar moest OSX toch echt ruim Vista als zijn meerdere zien.
Begrijp me niet verkeerd, ik draai OSX maar onzin fanboy praat gebaseerd op meningen zijn geen feiten te noemen.
Mijn 2 eurocent.......