tascam 1804 op tilt!

remarc

Nieuwkomer
Hallo allemaal,
Heb ik net m'n pc laten maken vanwege kapotte voedingsschakelaar, gaat de tascam fw 1804 op tilt! Nu probeer ik erachter te komen hoe je deze geluidskaart een reset kan geven, want dat schijnt te kunnen...
Dus: wie weet hoe ik een tascam fw 1804 kan resetten??
Alvast ontzettend bedankt!!
Groeten van Marc.

:confused:

Ik weet dat het kan door de firmware er opnieuw in te gooien.

Dank je voor je reactie! Maar hoe je dat moet doen als de kaart niet op je pc reageert? Krijg ook geen firewire verbinding meer...

Ik zou een andere pc of andere firewire kaart proberen of een andere firewire kabel. Zodoende kan je in ieder geval kortsluiten of dat het aan jou pc ligt of aan je tascam...

bij mij werkt ie prima iig

Wat bedoel je met op tilt slaan? Gebeurd dat pas als je 'm echt gebruikt?
Of krijg je in windows een melding dat kaart niet goed werkt. Oftewel in het hardware scherm staat bijv een uitroepteken?

Als ze een apart tooltje hebben om een firmware te upgraden gaat dat misschien wel buiten de drivers om. Ik heb net ff gezocht naar de reset waar je het over had, maar dat kan denk ik niet.

Je kan ook de kaart even verwijderen, software verwijderen. Kaart weer terug, nieuwe hardware wordt hopelijk gevonden en als het goed is wordt er dan om de drivers gevraagd. Wel handig om dus eerst de laatste drivers al gedownload te hebben zodat je die kan opgeven.

Laatst gewijzigd:
het ligt aan de kaart ( externe, geen inbouw) Als ik de tascam aan zet, (ook zonder aangesloten te zijn) gaan alle indicators op rood. Pc ziet hem ook niet. m'n pc werkt met andere firewire wel goed. (Was door mijn verhuizing even het schakelaartje beschadigd). Er moet een combinatie van knoppen ingedrukt houden zijn, volgens de dealer, maar die weet ook niet welke..igg bedankt voor jullie suggesties, als je er nog meer hebt..graag!!

Wat ik me afvraag ( want zit zelf in een vergelijkende situatie ) .. stel dat je Firewire van binnen kapot is, is deze dan te vervangen?
Uiteraard kan er van alles mee aan de hand zijn, maar is het over het algemeen goed zelf te repareren? Of zul je redelijk verstand van electro etc moeten hebben?

Goran, eet eerst even iets..
Ik denk dat je wel een diploma kunt gebruiken als je, zoals ik, naar de opengeschroefde geluidskaart zit te staren...nee, da's echt te ingewikkeld! Heb met de drie knoppen op 't apparaat zitten klooien, maar 1 combi levert niks op, de andere een "kermis", gaan alle lampjes omstebeurt aan! Nog niet veel opgeschoten dus!

hmmppff...das wel kutzooi dan .. als ik het laat maken kan ik net zo goed een nieuwe kopen .. en zonder firewire is dat ding waardeloos...Waarom moest ik ook weer een digitale tafel halen...:stupid

Back