virus a OS 2.8

dione

hardkoor
kan iemand mij in duidelijk Nederlands uitleggen hoe ik een nieuw Operating System in m'n Virus A moet krijgen ?

kep al verschillende pogingen gedaan ( volgens de instructies..) maar op de 1 of andere manier wil het niet lukken.

de Virus geeft aan dat ie system exclusive binnenkrijgt,maar een nieuw OS wil er maar niet in komen...

kep OS 2.8 van de Access site gedownload en de instructies letterlijk gevolgd,maar misschien heeft iemand eerder problemen hiermee gehad en kan ie mij wat tips geven......

bvd

bedankt....ik kon mn eigen post niet meer vinden....

He dione, ik heb laatst ook de OS update gedaan op mijn Virus A. gewoon via de handleiding, heb de sequence geladen in Logic, en ging allemaal prima, misschien een tip, heb je de BPM snelheid al eens naar beneden gezet, dat zou kunnen helpen.

Succes.

Greetz FLOW

Tip

Tip

Hoe ik het altijd doe:

In configuratiescherm onder de geluidsinstellingen en dan bij midi, de midi out als standaard instellen.
(Virus natuurlijk aan de midi out van je pc hangen.)

En dan in mediaspeler de midifile openen en afspelen. Standaard wordt deze dan naar de midi uit (en dus je virus) gestuurd.

Werkt bij mij beter dan met Cubase of cakewalk.

flow> ik heb het al op 60 bpm geprobeerd...

onacid> ik gebruik een edirol 8x8 usb midi interface.....ik weet dat de port en het kanaal goed staan,want de Virus geeft aan dat ie system exclusive ontvangt.....hij doet er alleen niks mee...

Hmmm, ik denk dat je iets verkeerd doet.
Als de virus aangeeft dattie sysex ontvangt, ben je volgens mij bezig met het verzenden van patches.

ik heb zelf een B en die geeft netjes aan hoeveel 'blocks' ie heeft ontvangen. Daarna zegt iets van: "Do not touch me" waarna de virus opnieuw opstart.

Krijg je een van de volgende errors?

Checksum Error
Incomplete Block Error

The Virus hasn't been able to receive a part of the data. Reduce the speed of the MIDI file and retry (40-60 bpm should be fine). The Virus should be connected with a short cable directly to the sequencer's MIDI interface.

Bank Missing Error

The Virus hasn't been able to receive a huge part of the operating system. It is likely that your Virus operating system file has been currupted. Please download a from the Access website and try again.

Missed Block Error

In case you attemp to install the "chunks" version of the Virus OS, you might have chosen the chunks in the wrong order.

nee,ik krijg geen errors....in wat voor mode moet de virus staan ? moet ik soms Midi Rx uitzetten ?

Welke files gebruik je? Ik neem aan 'First_A_28.mid' en dan eventueel 'Second_A_28.mid' voor de rom patches?

ik heb geprobeerd om nieuwe sounds in mn virus te dumpen.....ook dat doet ie niet.....hij krijgt wel system exclusive signaal binnen,maar er gebeurt verder niks......als t goed is moet ie het eerst wegschrijven in n soort buffer,en dan moet er een waarschuwingkje over verschijnen....niks van dat alles.....ik begin nu echt radeloos te worden....

Yo Dione!
Here's the Hand Crasher! :okdan: U know what I mean.

Ik doe t ook altijd in MediaPlayer. Maar probeer eens je Virus rechtstreeks aan je PC te hangen. Is misschien wel ff kut, maar dan krijgt ie t misschien beter door.

*offtopic*
Robin, de Techno gast uit L-Town, en ik gaan weer live in April. :biertje: Hopelijk met 2 x Virus b, 909, 303, MPC en mixer.
Geil!!!!!
*/offtopic*

ik kan mn virus niet rechtstreeks aan mn computer hangen.....kep midi via usb...

wat voor instellingen moet ik doen in het cntrl menu ? dat is wat ik graag wil weten.....

Niks. Gewoon aanzetten, MIDI file laten lopen, en hij zou t moeten doen. Bij mij, ik heb een b, geeft ie aan dat ie wat ontvangt. Maar is wel fok dat je niet dit kunt updaten zo.
BTW, heb jij de SoundDiver bij je Virus gekregen? Ik niet. Maar dat lijkt me wel handig als je die er bij kreeg.

Yo erik,

Is er toevallig geen sprake van een sysex loop?
Als dat namelijk het geval is dan komt de data niet aan.
Als je er nou niet uitkomt geef me dan ff een belletje dan fiets ik je er wel ff doorheen.
Ken ten slotte niet veel moeilijker wezen dan bij m'n virus indigo.

Ik hoor het wel van je

Mzzl,

Faab

dank.....ik ga nog es wat andere dingen proberen....

zooooo.....eindelijk gelukt :).....had 'n mailtje naar access zelf gestuurd.....
duurde ff voordat ik bericht terugkreeg,maar ze maakten me duidelijk dat ik eerst m'n virus in moest schakelen met de 'store'knop ingedrukt.....( hadden ze dat ook maar ff in de 'readme' file gezet......)

maar goed....ikke blij....meer & nieuwe sounds....meer functies....:halleluja
( unison,parameter smoothing,analog boost:okdan: )

Back