siel

Status
Please reply by conversation.

Bass_fish

Stamgast
heren ik ben opzoek naar een siel mono en anders een mono/poly...

eurotje of 150? moet technisch 100% zijn, uiterlijk boeit me niet zo eigenlijk!

Een mono/poly voor 150 wil ik ook wel! Betaal er zelfs 200 voor! ;)

de cruise bedoel ik dus....
volgens mij gaan ze niet voor veel op marktplaats, of verkijk ik mij?

Het probleem is met de mensen op marktplaats:
ik krijg gewoon van niemand een reactie terug... er staat ook een mono op, heb al geboden, heb al gemailed, hij heeft ondertussen al z'n advertentie aangepast, dus is online geweest, maar ik krijg geen reactie(gewoon de vraag wat ie ervoor wil hebben)

die van de cruise heb ik gister morgen gemailed, ook nog geen reactie gehad...

waarom een mono? ik vind monophone synths relaxed spelen en aangezien ik geen bergen met geld heb en ik zo 1,2,3 geen andere optie weet voor een leuk bedrag(maar als je een andere optie hebt: laat het maar horen hoor)

Ik word inderdaad ook helemaal doodmoe van veel gasten op marktplaats.
Wel bieden maar daarna niets meer van zich laten horen, of ik reageer zelf op een advertentie maar ik hoor niets meer terug terwijl inderdaad de advertentie tussentijds nog wordt aangepast en dergelijke.

Bass_fish, ik begrijp je probleem.

ow van de cruise heb ik nu net een reactie gehad!
oftewel: ff kijken of daar wat mee te regelen valt(qua ophalen)... who knows...

Het probleem is met de mensen op marktplaats:
ik krijg gewoon van niemand een reactie terug... er staat ook een mono op, heb al geboden, heb al gemailed, hij heeft ondertussen al z'n advertentie aangepast, dus is online geweest, maar ik krijg geen reactie(gewoon de vraag wat ie ervoor wil hebben)

Helemaal mee eens, er werd op Marktplaats eens iemand pissig die die wel de vraagprijs had geboden maar vier dagen niet gereageerd had op mijn aanbod me te bellen nadat ik hem uiteindelijk maar verkocht had aan iemand die wel meteen boter bij de vis deed. Ik heb hem uitgelegd dat ik zelf ook geen enkele garantie had dat hij hem zeker van mij zou overnemen, en hem verwezen naar eBay als hij iets meer zekerheid wilde hebben.

Marktplaats is verschrikkelijk, ik heb pas twee keer leuke mensen meegemaakt waarvan de tweede iemand was die ik al lang en breed kende van Synthforum.

waarom een mono? ik vind monophone synths relaxed spelen en aangezien ik geen bergen met geld heb en ik zo 1,2,3 geen andere optie weet voor een leuk bedrag(maar als je een andere optie hebt: laat het maar horen hoor)

Nou ik heb hem ook gehad en ik vond hem wel lekker goor maar veel te statisch met envelope en LFO en gewoon spelen alleen. Ik kan al niet zo goed zonder aan knoppen tegelijk te tweaken goed spelen, laat staan dat ik ook nog de cutoff en attack loop te tweaken.

Maar het filter is wel goed smerig hoor :)

Nou ik heb hem ook gehad en ik vond hem wel lekker goor maar veel te statisch met envelope en LFO en gewoon spelen alleen. Ik kan al niet zo goed zonder aan knoppen tegelijk te tweaken goed spelen, laat staan dat ik ook nog de cutoff en attack loop te tweaken.

Maar het filter is wel goed smerig hoor :)

kijk dat is mooi, ik ben wel van de smerige dingen :D
(ga er vanuit dat de cruise en de mono ongeveer hetzelfde filter hebben, of ga ik heel fout daarin? op dit moment zie ik de cruise als een "upgrade" van de mono, daar de cruise ook gewoon volledig mono kan)

kijk dat is mooi, ik ben wel van de smerige dingen :D
(ga er vanuit dat de cruise en de mono ongeveer hetzelfde filter hebben, of ga ik heel fout daarin? op dit moment zie ik de cruise als een "upgrade" van de mono, daar de cruise ook gewoon volledig mono kan)

Nee de mono lijkt meer controls te hebben voor het synth gedeelte, maar ik heb geen foto's waarbij ik de cruise goed kan lezen. De cruise heeft ook een stringbak, en die kun je dus layeren met de mono sound.

foto's zijn inderdaad niet echt goed te vinden...

anyway: ik kan die cruise van MP overnemen en blijf ondertussen gewoon verder kijken voor een aparte mono!
en dna zie ik daarna wel weer welke mij het beste bevalt uiteindelijk(of ik hou ze natuurlijk gewoon beide)

Ik zou zeker blijven kijken voor een Siel Mono als die filter geen simultane multimode met resonantie doet.

De mono is iets uitgebreider. Zie mijn website voor beschrijving van beide modellen. Je hebt preset mode waar afhankelijk van d epreset bepaalde parameters wel of niet beschikbaar zijn. In de free mode ietsje meer vrijheid.
Ik moet nog een keer goeie foto's online zetten.

zo de cruise staat voor mij op m'n bureau....

heb me wel enigsinds vergist in de maat van dat ding... echt immens, vooral erg dik!

super relaxte gozer waar ik hem had gehaald, had er nog 1 en nog een mono, erg chill zaken doen!

ik ben dus erg gelukkig, mijn kat wat minder(die lag altijd voor me bij me monitor, dat word ff lastig nu.... nouja verzinnen we wel weer wat op!)

Ja leuke bak, mijne is al jaren kapot. Weet niet wanneer ik die nu eens ga fixen.

Een tip die ik me he herinner. Alle poly presets kan je layeren door de knoppen tegelijk in te drukken. En ik dacht dat je in het mono gedeelte een bepaalde knop in het midden kon zetten voor gave self resonantie geluiden ofzo. Weet het niet meer. Denk dat het de preset/free schuif is.

Wat wel irritant is dat soms een soort 2de hoge toon lekt bij bepaalde basgeluiden. Vooral goed te horen via koptelefoon.

met m'n kop telefoon heb ik nog ruzie.

als ik hem gewoon aansluit op m'n mixer, gewoon links en rechts geluid.
als ik hem direct de siel in prik, alleen maar links geluid(op beide outputs), hoewel de ene toch echt een stereo jack-input is.... nouja dan maar gewoon via mixer spelen, ff nieuwe kabels kopen dan...

Status
Please reply by conversation.
Back