[vraag] in - out faden van effecten met plug-ins

Roodkapje

en de boze wolf
Hallo bikkels !

Weet er iemand van het bestaan af van een audio bewerkingsprogramma dat het mogelijk maakt om:

> de werking van een plug-in 'geleidelijk' aan in en out te faden <

en liefst dus non-destructief met zoiets als curven en hendeltjes te kunnen instellen over een bepaalde tijd...
dus de mate/niveau van effect op de bron (een sample), te kunnen reguleren... of misschien kan dit al met zoiets als cubase? Heb ik dan ook niet uitgeprobeerd, omdat ik zelf geen gebruik maak van cubase. Ik vraag dit omdat ik samples wil voorbewerken voordat ik ze in mijn sampler PROP... met effect en al dan... hihi...

tips, anyone?

cheers !

In Cubase SX kan dit inderdaad door automatisering van de betreffende plugin. Of er ook wave editors zijn die dit kunnen? Je zou de demo van WaveLab eens kunnen proberen.

hee bedankt voor de tip... weet je ook of het kan met Cubasis VST 4.0? Ik zag dit pakket staan voor een schappelijk bedrag 99 euro... Wavelab kost natuurlijk wel wat meer en kan niet sequencen...?

cheers !

Volgens mij kan je in de voorgaande versies van Cubase (voor SX dus) niet met VST automatisering werken maar ik kan het mis hebben. Of anders neem je Acid(pro).. werkt ook goed.

Arv

een bekend probleem (kon niet eerder reageren was nog geen lid) waar ik ook mee zat.
er zit bijna altijd op de fx een wet dry functie.......dus je pakt 1 track zonder het effect en 1 track helemaal wet
envervolgens hoef je alleen nog maar de fader te automaten van de wet-track.

hopelijk helpt dit.

Origineel geplaatst door Roodkapje
hee bedankt voor de tip... weet je ook of het kan met Cubasis VST 4.0? Ik zag dit pakket staan voor een schappelijk bedrag 99 euro... Wavelab kost natuurlijk wel wat meer en kan niet sequencen...?

Origineel geplaatst door Arv
Volgens mij kan je in de voorgaande versies van Cubase (voor SX dus) niet met VST automatisering werken maar ik kan het mis hebben. Of anders neem je Acid(pro).. werkt ook goed.
Arv

Cubasis 4.0 is geen verouderde versie van Cubase SX maar de nieuwste Cubase voor de gewone hobbiest>>> Cubasis! En fade in/outen lukt wel met dit programma, want het heeft nog best veel mooie features. Ten ieder geval vind ik het beter dan bijv. Magix of Acid(wat trouwens niet goedkoop is)

http://www.steinberg.net/en/ct/products/music_production/cubasis_vst_pc/index.php?sid=0

Huh? Je kan toch gewoon alle VST fx parameters automatiseren in Cubase? Ik heb Cubase 5.1 en als je de automation op write zet neemt ie gewoon alle knopbewegingen op die je in 'n VSTi of effect doet. Als het alleen om je wet/dry balans gaat kun je ook je send level automaten als het effect op 'n aux send zit. Automation data kun je ook gewoon editten.

Of dit alles ook in Cubasis ondersteund wordt weet ik niet.

Back