HELP Cubase werkt niet!

DJ DyM

I LOVE MUSIC!
Hallo,

Ik heb gisteren de originele versie van Cubase SX 1.0.6 over gekocht vaan een jongedame. Alleen als ik het hele zooitje geïnstalleerd heb op mijn Pro Book, en het wil openen dan geeft hij een fout met de connectie naar de beveiliging.
Connection to protection divice lost. Natuurlijk heb ik de Dongle gewoon in mijn laptop zitten!
Iemand enig idee wat hier loos is?

Alvast bedankt!!!!

ja pc opnieuw installen, want in je signature staat dat je sx3 gebruikt, daarom ga ik er voor het gemak maar even vanuit dat je die gekraakt gebruikt hebt, en tsja, dat werkt dus niet samen met de legale dongle drivers. Dus opnieuw installeren die pc

Ik gebruikte idd sx3 op een windows pc, ja gekraakt, ik ben daar ook op tegen maar ik heb het voorheen niet zo breed gehad, vandaar dat ik een nood oplossing moest vinden. Zie het maar als kennis maken met cubase ;)
Maargoed nu heb ik dus op mijn Pro Book Cubase SX 1.0.6 geinstalleerd, hier heeft nog nooit een versie van Cubase op gestaan..

Hoorde dat het misschien iets te maken kon hebben met de intel processor?

Ik werk dus nu met Mac

Bedankt voor de tip maar ben nu eenmal cubase gewend en kan er mijn draai best in vinden..

Niemand die mijn probleem ook heeft gehad..
Niemand die mij kan helpen?

Ik ga haast denken dat jij voor motu werkt!!
Denk dat ik dit meer eens ga melden als Spam zijnde!

Hahaha nee hoor!! interessant, ziet er op het eerste gezicht wel redelijk leerbaar uit.. Maar ik blijf toch bij cubase..

Misschien dat ik je later nog ga bedanken als ik teveel tegenslagen heb opgelopen met cubase en toch overstap op DP ;)

Goeie tip: Dump Cubase!
Je gaat er meer gezeik mee krijgen omdat Cubase een PC pakket is dat omgezet is naar Mac. Het crashed vaak en bovendien is het beperkt.

Goeie tip : Dump je Mac :D

Ik roep het zo vaak omdat het echt zo goed is.
In europa is Digital Performer vrijwel onbekend maar in USA wordt het door vooraanstaande producers, en in de film industrie door composers gebruikt. ik ken maar 1 iemand op dit forum die er ook mee werkt (Missing Links).

Lul niet man,in Amerika gebruiken 90% van de producers Cubase,Logic of Protools...net als hier in NL...

Maar nu on-topic : ik gok ff,omdat je een heel oude Cubase hebt,dat daar ook een hele oude versie van het Syncrosoft License control centre zit (voor je dongle)...je kunt proberen die te updaten....staat op de Steinberg site...waar je nu op kunt komen aangezien je een legale versie hebt...

Maar check ff goed,want ondertussen is de dongle van Steinberg ook veranderd....(vernieuwd)....

Zou zowiezo ff de Steinberg forums checken of je probleem daar niet ergens tussen staat....en anders Steinberg mailen...je hebt geen crack meer dus heb je de luxe van support :D

Waarom heb je eigenlijk zo'n oude versie van Cubase gekocht ?

Ik heb someteen voor 199 euro een upgrade naar 4... dus voor totaal 315 euro 4 draaiende ;)

Ik heb someteen voor 199 euro een upgrade naar 4... dus voor totaal 315 euro 4 draaiende ;)

Dan zou ik meteen die update kopen...scheelt je denk ik een hoop gezeik...

Hoef ik SX 1 dan niet draaiende te hebben om die upgrade te installeren?

Mooi dat scheelt veel tijd.. Dan wacht ik tot ik de upgrade binnen heb en installeer ik die...

Hoef ik SX 1 dan niet draaiende te hebben om die upgrade te installeren?
Neen, ik werkte voorheen nog met sx2, en heb sinds een aantal dagen de update van cubase 4 in huis.. Heb die op mijn nieuwe pc gewoon geinstalleerd vanuit het upgrade pakket.. Om hem te kunnen draaien moet je wel even de dongle updaten via lcc..

ahhh supper mensen!
ik begon al een beetje te zweten!

Uhm, volgens mij is het maar de vraag of die C4 update wel gaat werken. Daarvoor zal de SX1 license & dongle toch in orde moeten zijn.

Bounce als je nou echt niks te melden hebt,post dan niet. TS je kan C4 prima installeren zonder upgrade. :okdan:

En Cubase is top! :halleluja

Ik vind cubase ook super en gelukkig kan ik nu gewoon met originele versies gaan werken.
Vind het alleen vreemd dat ik het niet geïnstalleerd kan krijgen... Ik doe toch echt niets verkeerd in mijn ogen.. Maargoed als ik cubase 4 maar draaiende krijg..

Back