Yamaha SY99 werkt niet meer naar behoren...

Achelousje

ober(heim) sturm strummer
Wie heeft hier ervaring mee....

Gisteren na een lange tijd weer mijn SY 99 aangezet. Hij mekert dat hij zijn PCM card niet kan zien al wil ik gewoon de standaard presets spelen.
Nu blijkt dat in de bovenste paar oktaven de noten uiteindelijk wel te horen zijn maar allemaal dezelfde toon. Hij geeft soms ook wat gekke tekens in het display.

Ik heb hem geprobeerd te resetten en dit werkte niet. Kan het de batterij zijn??

Help...

Als de backup batterij leeg is geeft ie dat gewoon aan met een "low battery"" melding. Dat er hele delen van je synth niet werken als gevolg van een lege backup batterij lijkt me stug. Met resetten bedoel je neem ik aan een Factory reset? Je zegt dat dat niet werkte. Bedoel je dat je die factory reset niet uitgevoerd kreeg of dat dat het probleem niet oploste?

Wie heeft hier ervaring mee....

Gisteren na een lange tijd weer mijn SY 99 aangezet. Hij mekert dat hij zijn PCM card niet kan zien al wil ik gewoon de standaard presets spelen.
Nu blijkt dat in de bovenste paar oktaven de noten uiteindelijk wel te horen zijn maar allemaal dezelfde toon. Hij geeft soms ook wat gekke tekens in het display.

Ik heb hem geprobeerd te resetten en dit werkte niet. Kan het de batterij zijn??

Help...
Ja het kan de batterij zijn maar met een factory reset en dan stroom erop zou hij het eigenlijk moeten doen, kan ook zijn dat de connectors geen goed contract maken, door het lange stilstaan en nu het apparaat weer warm wordt kan dit gebeuren, het is even alles van binnen nalopen en goed aandrukken in de hoop dat dit de oorzaak is.

Dank voor de comments. reset procedure lijkt niet te werken. krijg nu een melding low battery on wave board of zo?? dus daar moet dus wel wat aan gedaan worden.. .. heb nog nooit een synth mee gemaakt dat dat de vanaf de middelste g naar beneden niks meer doet, en daarboven alles 1 toon.

Dank voor de comments. reset procedure lijkt niet te werken. krijg nu een melding low battery on wave board of zo?? dus daar moet dus wel wat aan gedaan worden.. .. heb nog nooit een synth mee gemaakt dat dat de vanaf de middelste g naar beneden niks meer doet, en daarboven alles 1 toon.

Misschien kun je hiermee kijken wat de oorzaak is.​

Yamaha SY99 - Using the Diagnostic Mode​

Da's een goeie Digimod.
En voor de TS. Hoe gedetaiilleerder/completer je antwoorden zijn, hoe betere hulp je kunt krijgen. Je hebt nu 2 keer gezegd dat de reset procedure niet werkt maar de vraag blijft of die reset pocedure je probleem niet oplost of dat hij het niet doet. Digimod suggereert ook een connector aandruk project. Met de issues die je beschrijft is dat een hele logische suggestie.

Dank.. voor de herinnering van de diagnostic mode. Excuses als de antwoorden onvolledig waren. Heb ik mij niet gerealiseerd. Heb het snel tussen door allemaal gedaan. Niet al te slim. Mijn SY 99 heeft een tijd in een case gestaan, en had een medeforum lid op bezoek die mijn TS 12 kwam ophalen. Leuk over synths enzo gebabbeld... wil je nog even een SY 99 proberen en dank blijk je weer een project er bij te hebben voor herstel... Dank voor jullie geduld en hulp. Morgen ga ik op onderzoek uit! :beard:

Back