White noise filtersweeps en explosions

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Ik wil ze graag zelf gaan maken zodat ik de LFO en gx kan gaan syncen aan bar en tempo
Ik heb Komplete 5, hoe kan ik het beste een filtersweep maken en zorgen dat deze qua stuctuur ook nog een beetje interessant blijft klinken?
Kan dus in Absynth, FM8, Massive of Pro53

Pro 53 is de enige synthesizer met 'analoge' white noise volgens mij uit dat stel, dus die zou ik gebruiken. Volgens mij moet je eens proberen om de noise naar het filter te routen via de poly mod sectie voor explosiesounds.

Hoe bedoel je dat?

Ik heb diverse samples waar ik natuurlijk Chorus, Reverb, Delay en bijv Waldorf D-Pole filter op kan zetten, maar.... dan zijn de effecten wel synced, maar de generator nog steeds niet.

Ik wil dus eigenlijk gewoon een midinoot van 16 maten of zo neerzetten, met de LFO synced aan het tempo van de song, zodat het moduleren altijd op tijd gaat. en ik dit dus als preset patch kan opslaan en hergebruiken. Tevens een explosion achtig effect op de release zou nog mooier zijn. Nu doe ik dit met 3 samples: een rampup woosh (140bpm) een explosion en een fade out whoosh (140bpm) Ik wil dus proberen om dit zelf te maken. Zeg maar de hedendaagse vervanger van de snareroll en crash cymball....:D

ik dacht dat je Absynth, FM8, Massive of Pro53 allemaal als fx op een kanaal kan zetten
en de audio er doorheen gooien ...
ook over de filters? of alleen effecten?

btw zit er op d-pole geen midi sync?
midi sync is midi sync he

Ik wil dus eigenlijk gewoon een midinoot van 16 maten of zo neerzetten, met de LFO synced aan het tempo van de song, zodat het moduleren altijd op tijd gaat. en ik dit dus als preset patch kan opslaan en hergebruiken.
Waarom maak je er dan niet gewoon een sample van?

Tevens een explosion
Er zitten er een paar goeie in Battery 3 onder Special Kits > Armageddon.

Waarom maak je er dan niet gewoon een sample van?

Omdat ik nog wel eens van tempo switch met tracks, ik moet hem anders op allerlei BPM's gaan stretchen, plus dit ik het filter van het effect ook per track misschien wel anders wil inzetten, meer flexibiliteit. + dat ik ze ook graag zelf wil leren maken

Back