Oby Matrix-6 editing

oli303

Ouwe rot
Zijn er hier nog mensen die een Oberheim Matrix-6 gebruiken? (of de 6R)
De Oberheim Matrix-6 is een ongelooflijk grave synth, maar een vermoeiende zaak om te editen...

Mijn vraag : hoe editen jullie dat ding?
Gynaecoloog-editing via de nummerieke knoppekes? Of gebruiken jullie een editor/programmer?
Zelf vind ik het editen zonder programmer of editor van de matrix nogal een vermoeiende zaak. Je steekt er enorm veel tijd in en ik ben tegenwoordig nogal lui...
Heeft iemand toevallig zo'n onvindbare Access Matrix Programmer?

Ik heb al een aantal editors geprobeerd, maar meestal zijn die vooral bestemd voor de matrix-1000 en helaas zijn er nog een aantal verschillen tussen de 6 en de 1000 op sysex-vlak. Dat gaf dus meestal vodden en knoeierij...

Ik heb al een aantal editors geprobeerd, maar meestal zijn die vooral bestemd voor de matrix-1000 en helaas zijn er nog een aantal verschillen tussen de 6 en de 1000 op sysex-vlak.

dat klopt - in tegestelling tot wat de manuals beweren. Maar binnenkort wordt "mijn" Matrix editor helemaal aangepast & getest aan de Matrix-6. Overigens zitten er in de huidige versie (2.10) al een aantal kleine aanpassingen waardoor vastlopers & andere knoeierij tot het verleden moeten behoren.

dus ik zou zeggen: probeer de nieuwste versie eens uit, een gratis 28 dagen probeer-versie is hier te vinden:

http:/home.hccnet.nl/mark.strijbos/syn/m2001/index.html

ik heb nog ergens de ob-6000 editor liggen, met registratienummer, uit de tijd dat ik nog een oberheim had. die editor werkte prima met de matrix1000 en de matrix6 en matrix6r die ik had. je moest in de editor alleen even kiezen.

die hardware editor zie je trouwens regelmatig op de duitse ebay.

de software zoek ik graag voor je op als je interesse hebt, is een kwestie van mailen. je kan ook zelf even zoeken op het net, dan mail ik je mijn username en registratienummer. (is zuivere koffie, want zelf heb ik 'm niet meer geïnstalleerd.)

Origineel geplaatst door Mk II
dat klopt - in tegestelling tot wat de manuals beweren. Maar binnenkort wordt "mijn" Matrix editor helemaal aangepast & getest aan de Matrix-6. Overigens zitten er in de huidige versie (2.10) al een aantal kleine aanpassingen waardoor vastlopers & andere knoeierij tot het verleden moeten behoren.

dus ik zou zeggen: probeer de nieuwste versie eens uit, een gratis 28 dagen probeer-versie is hier te vinden:

http:/home.hccnet.nl/mark.strijbos/syn/m2001/index.html

Ik heb jouw editor al geprobeert (een maand geleden of zo), maar de crashes waren iets minder een probleem. Het probleem was vooral dat mijn patch verknoeid werd, door de sysex verschillen tussen de 1000 en de 6.
Als je wilt mag je altijd wel eens gebruik maken van mijn Matrix-6 (keyboard) om je software verder af te tunen. De gast waar ik regelmatig muziek mee maak heeft er ook een...

Origineel geplaatst door Leo
ik heb nog ergens de ob-6000 editor liggen, met registratienummer, uit de tijd dat ik nog een oberheim had. die editor werkte prima met de matrix1000 en de matrix6 en matrix6r die ik had. je moest in de editor alleen even kiezen.

die hardware editor zie je trouwens regelmatig op de duitse ebay.

de software zoek ik graag voor je op als je interesse hebt, is een kwestie van mailen. je kan ook zelf even zoeken op het net, dan mail ik je mijn username en registratienummer. (is zuivere koffie, want zelf heb ik 'm niet meer geïnstalleerd.)

Leo, hoe oud is die software?
Voor welk platform?
Draait het nog op een recent OS?

OB 6000 is een fijn staaltje software,
... met een mooie lay-out

het is één van de laatste matrix editors & geeft naar mijn weten no problems met eender welk OS (Win)
zoek ff op google naar de demo versie en als je ***************&é"'***@#|*************îenummer.

gr Jzz

Back