Eigen berichten voor bepaalde tijd te bewerken?

Dr.Drane

Darkpsy Vertegenwoordiger
Aloha,

Is me net opgevallen dat posts precies na een bepaalde periode niet meer te editen zijn, klopt toch he?

Hoelang zijn ze wel nog te editen dan?

Is soms wel handig als je een thread start over een bepaald onderwerp, als je telkens de eerste post kunt aanvullen met info.

Bedankt en groeten!

6 trak is daar ervaringsdeskundig in.

1440 minuten dus.

Niet om het een of ander, maar mag ik vragen waarom dit is ingesteld?

Ik heb een topic met mijn DS-10 songs, en wil daar een wijziging in aanbrengen om de youtube filmpjes een hogere kwaliteit te geven. Dit kan ik niet meer doen.

Niet om het een of ander, maar mag ik vragen waarom dit is ingesteld?

Ik heb een topic met mijn DS-10 songs, en wil daar een wijziging in aanbrengen om de youtube filmpjes een hogere kwaliteit te geven. Dit kan ik niet meer doen.

Lijkt me wel logisch: om tegen te gaan dat mensen veel later iets veranderen waardoor de erop volgende discussie zinloos wordt (nog afgezien van mensen die zichzelf achteraf in een ander daglicht willen stellen). Maar inderdaad, het is wel handig om links e.d. up-to-date te houden; dus gewoon even één van de moderators van het desbetreffende subforum mailen/pm-en met je wijzigingen!

Beetje jammer eigenlijk.

Ik beheer meerdere forums, en heb ook wel last gehad van mensen die hun post zo dusdanig gingen editen dat het lastig was, maar een simpele regel instellen heeft ervoor gezorgd dat dat verleden tijd is.

Maar goed, als het niet anders kan, dan is dat gewoon erg jammer.

Beetje jammer eigenlijk.

Ik beheer meerdere forums, en heb ook wel last gehad van mensen die hun post zo dusdanig gingen editen dat het lastig was, maar een simpele regel instellen heeft ervoor gezorgd dat dat verleden tijd is.

Maar goed, als het niet anders kan, dan is dat gewoon erg jammer.

Wat voor regel was dat dan?

Ik heb er meer gemaakt voor post editen, maar deze heb ik voor dit probleem gebruikt:

Don't edit your post to change the subject. If you started a topic, and the questions has been answered which makes the topic useless, do not alter your post even if its the first post, so you can bend the topic. Create a new topic instead and optionally link to the current to explain your posting.

Link met alle rules.

Nou moet ik wel erbij zeggen dat we heel veel jeugd op het forum hebben. Misschien dat 50% wel jonger dan 15 is. Maar dat met > 2400 leden is niet erg.

Aanpassen van bericht - historie

Aanpassen van bericht - historie

Viel me op dat als ik een bericht aanpas, dat ik de optie heb om het berichtgeschiedenis te bekijken.

Ik kan een linkje aanklikken (zie rode pijl) en kan daarna 't oude en 't aangepaste bericht met elkaar vergelijken (zie onder de zwarte streep).
attachment.php

'k Neem aan dat ik dat (afgezien van de mods) alleen kan zien/checken?
Niet dat me 't boeit als anderen 't ook kunnen checken; is 8 van de 10 keer toch spelfouten.. ;)
Maar wat is eigenlijk het nut ervan als alleen ik 't kan zien?

:erm: en overigens ook: wat is überhaupt 't nut, mochten anderen 't ook kunnen checken?

'k KAN wel iets nuttigere dingen dingen als extra's bedenken eerlijk gezegd..maar ben benieuwd :)

Attachments

• voorbeeld.JPG
    voorbeeld.JPG
    39,1 KB · Bekeken: 161
Dit is een feature die sinds een tijdje in onze forumsoftware aanwezig is. Ook voor bijvoorbeeld aankondigingen die door meerdere mensen tegelijk bewerkt worden, is het inzichtelijk wie er wanneer aan een post geklust heeft (a la in een wiki).

Het klopt dat alleen jij en de moderators / beheerders de wijzigingen kunnen zien.

'k KAN wel iets nuttigere dingen dingen als extra's bedenken eerlijk gezegd..maar ben benieuwd :)
de nerdfactor is de laatste tijd wel erg hoog met allerlei zaken, ik snap deze ook niet zo
dus alle voorgaande berichten worden ook nog opgeslagen? ik neem aan tot de 1440 minuten om zijn?

Zoals ik al zei: dit zit tegenwoordig standaard in vBulletin (de software die we gebruiken om het forum op te runnen). Voor de moderators en beheerders is het een prettige toevoeging. Dat jij er niet meteen het nut van ziet voor jezelf, mag natuurlijk :)

De berichtgeschiedenis wordt bijgehouden totdat een beheerder eens in de zoveel tijd aangeeft alle oude revisies te willen slopen.

Okee, bedankt voor de uitleg. :)

Back