netsnoer vervangen

Hooihuis

Acta est fabula
Ik wil het (vaste) netsnoer vervangen van mijn Pro One, omdat daar nu een hele korte aanzit waar ik niet mee uit de voeten kan. Ik schaam mij een beetje om het te moeten zeggen bij zo'n simpel klusje, maar ik loop tegen een probleem op :o:

Het snoer zit "klem" door een plastic onderdeeltje in de metalen achterwand van de synth. Ik heb deze dingen (zie foto's) uiteraard wel eens eerder gezien, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik het oude snoer kan verwijderen zonder het stuk te knippen. Kan dit eigenlijk wel en zo ja, hoe? Kan het plastic "klemmetje" op de een of andere manier geopend worden en kan het ook opnieuw worden gebruikt voor het nieuwe snoer? Ik heb wel wat geprobeerd te rommelen, maar het lukt niet echt (en nee, die kras zat er al :D)

Ik hoop dat iemand me kan vertellen hoe dit het beste is op te lossen, zodat ik weer even verder kan. En ik hoop ook dat deze vraag niet al te stom is :stupid

Alvast bedankt!

Attachments

• IMG_0265.jpg
    IMG_0265.jpg
    130,2 KB · Bekeken: 93
  • IMG_0266.jpg
    IMG_0266.jpg
    120,6 KB · Bekeken: 71
het klemmetje knijp je met een tang aan de binnenkant van de synth naar binnen ( het losse stukje) .
(de kabel wordt dan wel geplet, maar er kont toch een nieuwe in, )
en terwijl je het geheel samengeknepen houd, duw je het ding met kabel en al naar buiten.
erin is hetzelfde maar dan andersom.
groeten,
jeroen

Okee, bedankt :okdan:

Het klemmetje is er inmiddels van af en ik heb er weer wat bijgeleerd!

en natuurlijk ook mijn nederige excuses voor exuus, en de 't' is gewoon weggevallen door mijn nogal rotte laptop (ACER) .
wel getyped, maar nooit aangekomen dus.
hierbij roep de fabricant ACER DAN OOK OP OM DAARVOOR IN DE GROTE EXCUUS TOPIC, excuus, mijn vinger gleed naar de capslocktots (he' die "e" had ik wel getiept) zijn nederige excuses te deponeren.
:mega:
groeten,
jeroen

Back