Arturia origin keybed vervangen

pstnotpd

Stamgast
All,
Ik heb al een tijdje een en ander te koop staan waaronder een arturia origin keys die door mijn (overleden) katten is ondergepiest.

Voor zover ik weet is alleen het keybed aangetast en eerlijk gezegd is dit wel de machine die ik eigenlijk zou willen houden.
Nu zat ik even rond te zoeken in hoeverre dat mogelijk is. Volgens mij is het een fatar maar ik begrijp dat dat geen "drop in" vervanging zou zijn.

Heeft er iemand tips? Ik ga ook nog proberen of arturia zelf nog oude "stock" heeft maar ik vrees het ergste.
Een belgisch forum lid heeft de hydra deluxe onderhanden genomen die eenzelfde lot had getroffen en voor zover ik begreep was het wel veel werk maar is het grotendeels gelukt door schoonmaken en wat pcbs vervangen.

Als het een onbegonnen missie is overweeg ik de frontpanel te verwisselen op de origin desktop zodat ik dan iig 1 netjes werkende machine heb.

Als je dit niet zelf kunt... Waarom breng je hem dan niet gewoon naar een reparateur?

Ik lees een paar keer op internet dat het een Fatar TP/8S zou moeten zijn. De Origin is dusdanig zeldzaam dat er niet zoveel over te vinden is. Maar schroef het ding open en je ziet vanzelf wat het is. Newgroove.it bijv. verkoopt ze wel los. Maak wat goede foto's, vergelijk zelf of laat de mensen van het internet er naar kijken.
Ik zou niet weten waarom het niet een drop-in zou zijn, maar dat zie je gauw genoeg.
Het punt is dat je in het ding moet kijken om te zien waar je aan toe bent, met de Stevie-Wondermethode kom je niet verder.

Hele grappige opmerkingen maar dat is nu allemaal wat lastig als het apparaat in opslag staat.
Ik lees zelf dat er waarschijnlijk geen drop in replacement is maar ik zal eens kijken naar die TP/8S.

TheGroove schrijft vrij dito op wat ik gisteren dacht toen ik je openingspost las. Vervanging/ schoonmaken/reparatie, het begint allemaal met een beoordeling van wat het probleem nou echt is en ja, dat gaat echt veel gemakkelijker met foto's en vergelijkingsmateriaal. Voor hetzelfde geld is dat "geen drop in replacement verhaal" iets wat met een paar simpele modificaties verholpen is en is het piesverhaal een kwestie van met de juiste middelen schoonmaken plus wat materiaal van een non-drop in replacement. De Nee heb je. De Ja kan je krijgen.

Tja, met de Hans-Klok-methode gaat dit nog een stukje moeilijker zijn dan met de Stevie-Wondermethode.
We willen echt meedenken hoor, maar nu komt er ineens een opslag uit de lucht vallen. Is die heel ver? Staat er een inboedel voor? Ben je de sleutel kwijt? Voor elke oplossing moet je het ding toch uiteindelijk in handen hebben.

Back