New: Flux

Flux

Nieuwkomer
Hallo,

Mijn naam is Vincent ik ben momenteel bezig met mijn studie detailhandel onderneming.

Ik ben hier gekomen omdat ik meer wil leren over het produceren van muziek en ik denk dat hier te kunnen leren (tell me if im wrong). Ik ben hier gekomen door een goede vriend van mij wiens broer, (mede)eigenaar is van deze site (als ik het goed heb).

Ik zou van jullie wel wat willen weten hoe ik het best kan beginnen, waarmee? Computer programma's? Apparatuur? Je snapt het al.

Ik hoop dat ik jullie zo op de hoogte gesteld heb en jullie mij kunnen helpen + als jullie nog vragen hebben vraag je het maar.

Flux:dj:

letterslinger-welkom-thuis.jpg

Welkom!

En om je vraag te beantwoorden, er is een trent waarbij iedereen zegt dat je de zoekfunctie moet gebruiken en dan kom je heel ver. :erm: Alhoewel dat zo is, kan ik begrijpen dat je ook moet weten waar je naar zoekt.

Er zijn veel wegen die naar Rome leiden en er zijn verschillende smaken en meningen. Maar hierbij enkele suggesties:

- Wat wil je produceren?
- Kijk naar de specs van je pc of die voldoen voor hetgeen je wilt doen. let daarbij op bv processor, geheugen, snelheid interne schijven, besturingssysteem, geluidskaart, monitor, monitor speakers.
- Zoek een audio pakket wat goed bij je past. Bijvoorbeeld op Windows: Cubase, Samplitude, ProTools (afhankelijk van je geluidskaart), FLstudio, Cakewalk, Sonar; op Mac: Logic, Digital Performer.
- Zoek een mixer indien je geluidskaart niet voldoende is.
- Kijk eens naar DSP kaarten zoals UAD, SSL Duende, TC Powercore, Focusrite Liquid Mix.
- Hardware instumenten, software(VST) instrumenten of sample cd's.
- Akoestiek van je studio.

Dit is al een goede start. Het is misschien veel, maar begin klein en het is een leuke hobby. Ga anders langs enkele zaken zoals Feedback en kijk wat ze hebben staan en babbel met wat mensen daar.

Back