vst Cubase SX

linda

Stamgast
Hallo

Ik ben naar de winkel geweest omdat ik over wil stappen op cubase.

Uiteraard ook een nieuwe PC.

Ze raden me dit aan, mar ik wil toch graag jullie mening hierover horen, daar ik er niet zoveel verstand van heb wat er allemaal te koop is.

PC een AMD Atlon 2600 +333 FSB
MSI Gigabyte V7 AXP
cooler Rock II
2x 512 Mb DDR PC++

Audiokaart Aardwark Direct Pro QLO
Steinberg Midex 3
Cubase SX
Helion

Dit zou dan mijn basis pakketje worden.

Graag zou ik jullie mening hierover willen horen.

Ik zelf ken de hele PC niet maar hij zou sneller en beter zijn als de pentium.

Eeuwige voorkeur probleem.

AMD: Ok, mits je een nForce2 chipset neemt, minste kans op eventuele problemen.
Mijn idee: Koop een intel P4 met een intel chipset (asus moederbord, 845PE of zo.)

Aardvark is leuk spul, maar heeft een superkleine userbase, dus weinig mensen die het ook hebben betekent bij eventuele problemen dat je minder snel tot een oplossing zult komen.
Gaat het je echt om de 8 XLR inputs? er zijn leukere kaarten mijn inziens. Ikzelf ben best wel MotU aanhanger, wat dacht je van de MotU 2408MKIII (http://www.motu.com/english/motuaudio/2408/body.html ), of als je wel mic inputs nodig hebt, de firewire kaart: 828 ( http://www.motu.com/english/motuaudio/828/body.html )
Motu is ook leuk uitbreidbaar, de PCI424 kaart die je er tegenwoordig bij krijgt, zitten 4 poorten op, dus mocht je willen uitbreiden, hoef je niets te installeren, maar kan je de interface er gewoon bij prikken.

Daarnaast kan je ook eens kijken naar RME kaarten zoals de HDSP Multiface
http://www.rme-audio.de/english/hdsp/multifa.htm

Aardvark, nogmaals, is erg mooi spul hoor, maar het is niet echt wijd verspreid in nederland.

Succes!

Origineel geplaatst door ><i
Eeuwige voorkeur probleem.

AMD: Ok, mits je een nForce2 chipset neemt, minste kans op eventuele problemen.
Mijn idee: Koop een intel met een intel chipset (asus moederbord, 845PE of zo.)

Geheugen, meer is geen overbodige luxe, maar 512 KAN, hoewel ik eerder 1GB zou nemen

Aardvark is leuk spul, maar heeft een superkleine userbase, dus weinig mensen die het ook hebben betekent bij eventuele problemen dat je minder snel tot een oplossing zult komen.
Gaat het je echt om de 8 XLR inputs? er zijn leukere kaarten mijn inziens. Ikzelf ben best wel MotU aanhanger, wat dacht je van de MotU 2408MKIII (http://www.motu.com/english/motuaudio/2408/body.html ), of als je wel mic inputs nodig hebt, de firewire kaart: 828 ( http://www.motu.com/english/motuaudio/828/body.html )

Daarnaast kan je ook eens kijken naar RME kaarten zoals de HDSP Multiface
http://www.rme-audio.de/english/hdsp/multifa.htm

Aardvark, nogmaals, is erg mooi spul hoor, maar het is niet echt wijd verspreid in nederland.

is 2x 512 dan geen 1 Gb.
De verkoper had het over 1 Gb

Ja qua PC ben ik echt een leek
Ik maak dan ook een grote stap van Cakewalk en Protools Digi 001, naar Cubase.

Werk nu al 12 jaar met cakewalk, maar vins toch dat ik de stap moet maken

Klopt, geheugen was in orde, ik las het verkeerd, excuus.

Maar als je echt verder wilt met cakewalk, gebruik je toch gewoon Sonar? dat kan net zoveel maar werkt ongeveer zoals je gewent was in Cakewalk...
DXi heb je dan, geen VSTi, maar voor beiden is veel te krijgen, net zoveel.
Als sampler kan je dan Kontakt nemen en als midi interface gewoon iets van een midiman ofzo.

Wat heb je voor inputs nodig?

Ik gebruik nu van mijn protools maar 3 Inputs extern.
links recht voor externe modules.
1 voor mic.

Maar de mic preamp wil ik van zeer hoge kwaliteit hebben.

Ik heb de sonar getest, maar vind het weer zoals cubase geworden.
ik gebruik nu nog steeds de allereerste CPA30 van cakewalk, blijf er trouw aan.

Dus ik kan net zo goed een pentium IIII 2600 kopen.
Als ik maar die chipset gebruik??

misschien weet iemand een winkel in brabant waar ze gespecialiceerd zijn in PC en harddiskrecording.

De winkel waar ik nu kom , heeft nogal stevige prijzen.
Of iemand die aan huis leverd mag ook

Origineel geplaatst door linda
Dus ik kan net zo goed een pentium IIII 2600 kopen.
Als ik maar die chipset gebruik??

misschien weet iemand een winkel in brabant waar ze gespecialiceerd zijn in PC en harddiskrecording.

De winkel waar ik nu kom , heeft nogal stevige prijzen.
Of iemand die aan huis leverd mag ook

Ok, ik zou dan inderdaad een Pentium 4 2600 nemen, met een Intel 845PE chipset op bijvoorbeeld dit moederbord:
http://www.asuscom.de/mb/socket478/p4pe/overview.htm
of dit moederbord met dual channel support voor het geheugen (is nog sneller)
http://www.asuscom.de/mb/socket478/p4g8x-d/overview.htm

allebei MET de Firewire optie (voor de geluidskaart) en 1 gigabyte geheugen (2x512, niet 1x1024)

En dan kijken naar deze geluidskaart met 2 hoogwaardige mic preamps:
MotU 828 Firewire
Als je het ooit nog gekker wilt maken zet je er gewoon een 896 bij, die zijn overigens wel VEEL duurder.

Overweeg het eens.

Ik zou voor een pentium 4 met intel chipset gaan. AMD is leuk voor spelletjes. :D

Ik sluit me bij Yawgmoth aan. I4 is misschien niet zo goedkoop als een dozenschuiver (zo duur zijn ze trouwens ook niet) maar ze verkopen in ieder geval niet de rommel die je anders aangesmeert krijgt. En met een beetje geluk kun je je digi001 nog inruilen daar ook. (verwacht er niet teveel voor terug zou ik zeggen)

Het belangrijste is voor mij natuurlijk dat ze me niks aansmeren.
En dat ik weet wat ik koop.

De PC Weet ik nu

En de Aardvark zal ik nog ff navragen, en desnoods even op test nemen.

Ik heb 2 jaar geleden voor 6000 gulden aangeschaft, wat nu weer weg gaat, dus deze keer wil ik wel weten wat ik koop.

Bedankt voor jullie advies

Origineel geplaatst door fuse
En met een beetje geluk kun je je digi001 nog inruilen daar ook. (verwacht er niet teveel voor terug zou ik zeggen)

En anders wil ik daar wel op bieden.

ben benieuwd??

Heb trouwens ook nog een tc finalizerte koop the wizard
en een focusrite voicemaster platium

Had ook nog een Ghost 32 maar die is al verkocht

mmm..je wilde toch iets met een goeie mic preamp? nou dan zou ik daarvoor je focusrite gebruiken......die kwaliteit krijg je niet heel snel in een geluidskaart geintegreerd....... de finaliser kun je idd tegenwoordig ook wel vervangen door software...

Olaf

This misschien de naam, maar ik vind ,m niet goed.
had vroeger 2 symatec comp limiter gaite para EQ die waren veel beter.
Alleen was er ruis.

Of misschien ligt het aan de mic, vroeger had ik een nuemann U87 ai
nu heb ik een rhode ntv

INderdaad, neem dan gewoon een geluidskaart zonder die Mic Preamps... die focusrite is inderdaad een klasse beter.

Ik zou sterk MotU overwegen, is ook redelijk waardevast... als je dat belangrijk vind. Natuurlijk wordt alle computerapparatuur snel minder waard, daar kom je niet onderuit. Het gaat erom dat jij er fijn en goed mee kan werken.

succes.

ja jij hebt het natuurlijk over de echte focus rite de red.
.
die is inderdaad stukken beter maar niet voor mijn portemoinee.

Maar het kan natuurlijk ook aan de mic liggen de rode NTV .

Ik vind de stemmen te iel.

Maar het rare ik zie op de radiozenders dat ze boven in de mic spreken, terwijl de membraan opzij zit.
maar de mic is naar mijn weten om in te zingen van opzij.

Origineel geplaatst door linda
ja jij hebt het natuurlijk over de echte focus rite de red.
.
die is inderdaad stukken beter maar niet voor mijn portemoinee.

Maar het kan natuurlijk ook aan de mic liggen de rode NTV .

Ik vind de stemmen te iel.

Maar het rare ik zie op de radiozenders dat ze boven in de mic spreken, terwijl de membraan opzij zit.
maar de mic is naar mijn weten om in te zingen van opzij.

maar jij bedoelt zeker de Focusrite Platinum Range: VoiceMaster Pro 4 unit

ik heb de 2 unit

Tsja, ik zat gister een heel verhaal in te typen en toen ging het DSF op slot. Maar eigenlijk is een goede geluidskaart zoeken in die klasse best wel moeilijk.

Een combinatie van die Motu2804Mk3 en een Tascam DM24 digitale mixer zou erg superstrak zijn. Wel behoorlijk aan de prijs. Als alternatief zat ik te denken aan een RME HDSP Hammerfall 9652 met een Yamaha 01v96 digitale mixer. Maar die Yamaha mixer is nog niet leverbaar. En misschien is dit ook teveel voor een home studio.

En dan kun je wel voor oplossingen gaan met Adat en losse AD/DA converters maar dat is ook niet echt goedkoop te noemen en dan heb je nog geen faders ook nog. En minder ingangen. Dan zijn firewire varianten nog veel interessanter. De MotU's of de Presonus Firestation. En dan is het nog maar net welke oplossing je deftig vind klinken.

Misschien lijkt een digi002 nog niet eens zo onlogisch, mits er wel goede ASIO ondersteuning bij zit. Maar als dat nog en beta stadium is dan ben ik bang dat zoiets voorlopig nog niet gaat lukken.

En pre-amps. Als je redelijk verwend bent dan denk ik dat je toch flink moet investeren in een combinatie wat je echt aanstaat.

Nja, misschien toch eerst alleen naar een nieuw computer kijken? Als je je maar geen half systeem laat aannaaien zou ik zeggen.

Back