vst Cubase SX

Origineel geplaatst door linda
ja jij hebt het natuurlijk over de echte focus rite de red.
.
die is inderdaad stukken beter maar niet voor mijn portemoinee.

Maar het kan natuurlijk ook aan de mic liggen de rode NTV .

Ik vind de stemmen te iel.

Maar het rare ik zie op de radiozenders dat ze boven in de mic spreken, terwijl de membraan opzij zit.
maar de mic is naar mijn weten om in te zingen van opzij.

mmmm ikzelf bedoelde meer dat de focusrite die je nu hebt minstens zo goed is als de mic preamps in goeie geluidskaarten, en ik denk wel bijna zeker beter....dus niet eens een Red series....... natuurlijk is het zo dat het nogal uitmaakt welke combi van preamp,mic en stem je hebt.... ook de manier van zingen in de mic...... van opzij is een optie, maar hoeft natuurlijk niet....gebruik gewoon wat goed klinkt....mijn tip is om de mic preamp toch extern te houden..als de focusrite niet bevalt ga dan eens op zoek naar een andere mic/preamp combi die wel goed bij je stem past....

Olaf

ja mixer is voor mij niet meer zo noodzakelijk, heb mijn ghost weggedaan omdat ik hem toch nooit meer gebruikte.
Mijn adats heb ik ook opgeruimd.

de mixer in protools is goed genoeg.

en inderdaad het meest belangrijke voor mij is de stem.

de muziek heb ik weinig moeite mee.

Maar ik gebruik de protools om orkestbanden te maken voor eigen gebruik, en Cd maken voor eigen muziek.
deze muziek varieerd van een smartlap tot dance muziek.

En de dance muziek klinkt stevig zat.

Maar ik ben niet tevreden over de kwaliteit van de stem, wat voor mij het belangrijkste is

Re: vst Cubase SX

PC een AMD Atlon 2600 +333 FSB
MSI Gigabyte V7 AXP
cooler Rock II
2x 512 Mb DDR PC++

Heb zelfs ook al 2 amd's gehad en ben hier altijd wel tevreden van geweest.

Eventjes vertellen wat ik nog weet over amd en intel en wat ik vond op internet:

- AMD produceerd meer warmte en er moet dus zeker een degelijke koeling op.

- De FSB is de snelheid waarmee de CPU communiceert met het moederbord. Je moet onderscheid maken tussen de FSB en de memory-speed. Vroeger zaten deze twee op dezelfde snelheid, maar tegenwoordig zijn ze vaak onafhankelijk van elkaar in te stellen, zolang de memoryspeed maar boven de FSB ligt.

- Op het gebied van integer-berekeningen (het keiharde rekenwerk voor bijv. kantoorapplicaties) is de Pentium III ongeveer even snel, soms iets sneller dan een vergelijkbare Athlon. Op het gebied van floating point berekeningen (belangrijk bij games) is de Athlon sneller dan de PIII of P4, veel sneller zelfs.

- Intel is over het algemeen wat beter met videobewerking en zakelijke programma's
Daarentegen zijn de amd processoren veel beter met spellen

Ik vind wel da je die ddr ram mag vervangen door RIMM ofzo

Re: Re: vst Cubase SX

Re: Re: vst Cubase SX

Origineel geplaatst door Steve303
Heb zelfs ook al 2 amd's gehad en ben hier altijd wel tevreden van geweest.

Eventjes vertellen wat ik nog weet over amd en intel en wat ik vond op internet:

- AMD produceerd meer warmte en er moet dus zeker een degelijke koeling op.

- De FSB is de snelheid waarmee de CPU communiceert met het moederbord. Je moet onderscheid maken tussen de FSB en de memory-speed. Vroeger zaten deze twee op dezelfde snelheid, maar tegenwoordig zijn ze vaak onafhankelijk van elkaar in te stellen, zolang de memoryspeed maar boven de FSB ligt.

- Op het gebied van integer-berekeningen (het keiharde rekenwerk voor bijv. kantoorapplicaties) is de Pentium III ongeveer even snel, soms iets sneller dan een vergelijkbare Athlon. Op het gebied van floating point berekeningen (belangrijk bij games) is de Athlon sneller dan de PIII of P4, veel sneller zelfs.

- Intel is over het algemeen wat beter met videobewerking en zakelijke programma's
Daarentegen zijn de amd processoren veel beter met spellen

Ik vind wel da je die ddr ram mag vervangen door RIMM ofzo

Ja maar het is niet voor spellen, maar voor harddisk.
Dus wat is nou beter de pentium IIII of de Atlon??

Ik ben hier echt een leek in qua PC inhoud
Maar ik heb wel een bedrijfje gevonden wat mijn PC zo bouwt als ik wil.

In de zaak waar ik gisteren ben geweest, daar heb ik 2 jaar geleden mijn protools gekocht, en de PC.
Hij had er 2 weken over gedaan om de protools te installeren, lag aan protools zij die maakte nogal wat fouten.

Dus een beetje klunzig, plus hij is nogal eigenwijs die man, en wil graag leveren wat hij denkt dat goed is.
plus is ie in PC nogal duur.
Maar als ik de PC niet bij hem koop, wil hij ook de rest wat ik koop cubase SX en Helios, en Melodyne, en plugins niet installeren.

Dus dan koop ik maar niks bij hem, kan mijn geld overal kwijt.
Dan installeer ik maar zelf.

Alleen de vraag gaat dat makkelijk????

Sneller is relatief, AMD is sneller in renderen, intel weer wat sneller met multimedia stuff door hevige software optimalisaties.
Feit blijft dat intel vaak minder problemen oplevert, zeker voor iemand die zich helemaal NIET met de pc bezig houdt maar met de muziek :)

Mijn advies, ga gewoon voor die Pentium 4, is marginaal duurder, maar dat is het ook waard (voor een audio pc dan, als je spelletjes zou gaan doen zou ik wat anders zeggen)

In de zaak waar ik gisteren ben geweest, daar heb ik 2 jaar geleden mijn protools gekocht, en de PC.
Hij had er 2 weken over gedaan om de protools te installeren, lag aan protools zij die maakte nogal wat fouten.

Dus een beetje klunzig, plus hij is nogal eigenwijs die man, en wil graag leveren wat hij denkt dat goed is.
plus is ie in PC nogal duur.
Maar als ik de PC niet bij hem koop, wil hij ook de rest wat ik koop cubase SX en Helios, en Melodyne, en plugins niet installeren.

Dus dan koop ik maar niks bij hem, kan mijn geld overal kwijt.
Dan installeer ik maar zelf.

Alleen de vraag gaat dat makkelijk????

Op zich gaat dat vrij eenvoudig dat installeren. Als je gewoon voor je zelf wat handigheidjes in acht neemt. Misschien een leuke nieuwe thread:
Hoe richt ik mijn audio pc efficient in?

Verder is het na installeren vaak een kwestie van je eigen handige dingen maken in de programma's... snelkoppelingen leren enzo...

Vind het wel een beetje raar hoe het allemaal gegaan is Linda, maar denk dat je wellicht toch maar eens bij Infinity 4 music langs moet gaan. Al was het alleen maar om eens te orienteren wat voor toko het is.

En als je die stemopnames zo belangrijk vind denk ik dat je daar ook iets goeds voor moet uitzoeken, toch?

En dat AMD vs Intel verhaal. Het maakt geen ene malle moer uit wat je kiest. Het verschil is marginaal. Dat je een goed moederbord koopt, dat is wel belangrijk.
En als je dan makkelijk en niet al te duur wilt doen koop je een moederbord met firewire (of anders een losse firewire controller). En een Presonus Firestation ( http://www.presonus.com/html/products/firestation.html ) Die kun je op diverse manieren flexibel inzetten en is ook Yamaha vriendelijk. En interessante (buizen) pre-amps, die samen met software effecten tot verrassende resultaten kunnen leiden.

Oke ga ik zeker doen.
ik had al wel eens van if4 gehoord.

Dat heeft alles van PPA Gorinchum overgenomen geloof ik.

Maar de Yamaha Tyros is al retour, had zoveel fouten, heb m'n geld terug gehad.
Hele discussie geweest met Yamaha.
Maar er waren al meer gebruikers met problemen, denkt dat het aan de processor van Yamaha ligt te zwak.
Dus ga nu maar over op Sample geluiden, heb nog een PSR 9000 pro staan en een Soundcanvas, daar red ik me net zo goed mee als de Tyros.

Ik heb het daarstraks over de Helios gehad, maar dat is verkeerd ik bedoel de Halion.

Overigens wil ik toch wel ff kwijt, ik ben erg dankbaar dat dit forum er is, word er veel wijzer van, en laat me nu ook niks meer aansmeren.

het DSF! De schrik van elke incapabele muziekhandel-boer! ;)

Origineel geplaatst door olafmol

wat is DSF

Origineel geplaatst door olafmol

haha ja dat weet ik wel zeker.
Ze vinden me opeens een wijs blondje inplaatst van een dom

Leuk om te weten dat je in ieder geval iets aan het DSF hebt.

En problemen met Yamaha kan ik ook wel over meepraten. Erg jammer dat ze zo met hun klanten omgaan en nieuwe dingen niet goed afleveren.

PC

PC

Hallo

Ik heb hier een offerte gekregen van een pc.

High End Aluminium ATX miditower 350 Watt USB front
1 Mainboard ABIT BE7 Intel 845 PE S478 / LAN / 6-ch sound / 6 x

1 Intel Pentium 4 2,8 Ghz 512 Kb 533 FSB Socket 478
1 Cooler ball-bearing Pentium 4 Socket 478
1 Geheugen SDRAM DDR 512 Mb PC333
1 VGA kaart AGP Gforce 4 MX440 64 Mb tv-uit

1 Harddisk Seagate Barracuda V 80 Gb UDMA 7200 rpm IDE
1 Diskdrive 3,5 inch 1,44 Mb
1 Lite-On DVD speler 16x / 48x IDE

alleen de videokaart heb ik voor dubbel scherm
het geheugen word 1 gb
harddisk 2x120
Maar denken jullie dat dit goed is

Leuke lijst.

Denk wel dat de koeling wellicht stiller kan. Dus een stille CPU koeler en stille voeding.
En die videokaart heeft ook een fan die lawaai kan maken. Misschien is een goede videokaart die die koeling niet nodig heeft handiger. (Matrox G550 bijvoorbeeld)

En die hardeschijven kun je ook in SATA vorm nemen (ipv IDE/UDMA). Kost wel iets meer maar is stukken sneller, dan hoef je daar ook niet over na te denken. Maar het is niet persé nodig.

En nu nog een geluidskaart. ;)

ik volg Fuse...voor de CPU koeling zou ik er een Zalman indoen... grafische kaart een Matrox G550 (die kan ook dual head, dus met 2 monitors).... barracuda's zijn perfecte drives..maar daar zou ik er dan wel 2 van instoppen, zodat je op de ene je programmas kan zetten, en op je andere de geluids-data etc...... verder snap ik niet wat een DVD drive in een audio-PC moet, maak daar liever een CD-R/W van....... qua kast zou ik wel ff checken of de voeding goed en stabiel is, en ook stil...mijn voorkeur ligt daar bij Enermax voedingen....

Olaf

[semi-offtopic]
DVD niet handig? Ik koop altijd DVD spelers in nieuwe systemen hoor. Handig mocht je met films of DVD-A bezig gaan of zo. Of toevallig die Suse distro die op een bootable DVD staat. :)

En aangezien DVD branders ook steeds goedkoper worden (300€) lijkt me dat ook ideaal (en goedkoop) om backups te maken. (4.7Gb) En hopelijk dat je daar ook DVD-A's mee kunt maken. Want dan kun je fijn 24bits/96khz geluid gebruiken. :)

[/semi-offtopic]

nou met de PC ben ik er wel uit, voor cubase SX.

Ja ik blijf wel aan de gang, maar ik wil het programma Halion ook bestellen, en de Melodyne.

Misschien zijn er mensen die melodyne al hebben, en wat vinden jullie ervan.
Wat ik gehoord en gezien heb zou het fantastische moeten zijn.

Ben ik eindelijk van al dat gekoor af.

Back