kan je een drumbeat maken met yamaha ys200?? zo ja hoe??

In Jip & Janneke taal FM synthese uitleggen gaat niet lukken :D
Ik weet niet of er presets van percussie in dat ding zitten, maar volgens mij wil je iets waar die synth niet voor bedoeld is (niet dat het onmogelijk is, met FM kun je leuke drums maken, maar dat is niet wat je wil gok ik). Succes ermee in ieder geval :mega:

wat is wezenlijke verschil tussen keyboard en syth?? Ik werd aangeraden een synth te kopen voor de uitgebreide mogelijkheden...

Over het algemeen heeft een keyboard
-ingebouwde ritmebegeleiding
-GM-ondersteuning, zodat je General-Midi files direct kunt afspelen
-voorgebakken sounds met weinig tot geen edit-mogelijkheden
-ingebouwde speakers

Een synthesizer biedt meer mogelijkheden voor het programmeren van eigen sounds en heeft bovenstaande mogelijkheden vaak niet. Ook zijn er verschillende soorten van synthese. Jouw Yamaha is een FM-synth. Meer gangbaar is de subtractieve synthese (zoals bijv. een Minimoog, Prophet 5 en alle [virtuele] klonen), maar er bestaat ook additieve synthese en nog wat meer obscure synthesevormen.

Het verschil tussen een keyboard en synthesizer is daarnaast niet altijd even evident. Er zijn ook zeer uitgebreide keyboards die naar een synth neigen (Yamaha Tyros), maar er zijn ook synths die naar keyboards neigen.

nee, wil niet drummen, maar een beat tijdens het spelen moet toch kunnen dat hebben meeste keyboards....:)

er zit een seqenzer op maar weet niet hoe die werkt :(

Hoe de sequencer werkt kun je vinden in de manual (eventueel online te vinden bij Yamaha). Voor zover ik kon overzien is het een 8-track sequencer waarbij je dus 8 individuele tracks kunt opnemen. Houd er rekening mee dat je (slechts) 8-stemmige polyfonie tot je beschikking hebt. Als je gaat sequencen ben je daar snel doorheen.

De YS200 is best een leuke FM synth, maar inderdaad, alleen FM. Je kunt er wel iets van percussie-achtige geluidjes uit halen, maar het blijft geruis en geplop. Bovendien moet je je drums zelf inspelen, de YS200 heeft geen voorgeprogrammeerde ritmes/beats en ook geen mogelijkheid om zelf een beat op te nemen van bijv. 2 maten, en die dan laten herhalen (om maar iets te noemen).

Succes

Tip: bij de volgende synth/keyboard aankoop zou ik eerst goed kijken naar wat jij ermee wil doen en dan aan de hand daarvan een goede kandidaat zoeken...

Back