Systeem backup.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Mindhunter

Ouwe rot
Gisteren dacht ik al mijn bestanden kwijt te zijn.

De computer starte op met "NTLDR Ontbreekt". :(

Achteraf scheen ik een bestand te hebben gewist. Na het terug gezet te hebben via dos deed ie het weer.

Nu wil ik dus alles backuppen. Ik ben aan't twijfelen, of een externe HD, of een grote 2e interne HD waar ik alles op backup.

Hoe backuppen jullie alles en met welk programma?

Heb 't zelfde een keer gehad.. gelukkig niks kwijt.
Toen een externe schijf gehaald die ik alleen als t (echt) nodig is aanzet. (als pc crashed en schijf staat ook aan, KAN ie dus gewoon óók crashen :( )
MAAR da's ook niet 100% garantie uiteraard.. wil een keer een en ander op goeie dvd's of memorysticks/cards zetten als extra back-up..
..maar waarschijnlijk crashed alles nèt er voor..

Kan 't ook ergens op i-net backuppen natuurlijk.

Denk dat het inderdaad een externe HD wordt. Mocht een virus het systeem om zeep helpen heb je in ieder geval de backup.

heb laatst usb sticks gekocht van 4 gb. Kan iig een hoop op, naast backups op dvd en externe hd.

Ik vraag mij wel af wat nou de goedkoopste maar veiligste manier is. DVD's iig niet.
usb sticks ? compact flashcards ? sd cards ?

Als een torrent op het interweb plempen? :D

Iik heb 2 interne harddisks en kopieer alleen dingen die ik wil bewaren voor de zekerheid ook naar die 2de schijf. Heel soms brand ik ook wat op cd. Virussen ben ik niet echt bang voor. Over het algemeen vreten die ook niet je muziekbestanden, etc op. Anders pech.
Interne schijf is ook wat sneller dan usb ding.

ik zet een backup regelmatig op externe HD en deze koppel ik dan ook los en bewaar hem in een andere kamer. om mijn bezorgdheid ivm bliksems en dieven een beetje op te vangen (hoop ik dan maar :P)

.

Norton Ghost gebruik ik.
Ik heb 2 besturingssystemen op 2 hd's.
Met ghost maak ik dan vanuit het "ghost partitie" een backup van mijn "muziekproductie" partitie.
Bevalt uitstekend!

Betekend dat je dus 2 keer windows moet instaleren, op 2 verschillende schijven.
Bij het opstarten kan je dan kiezen uit 2 verschillende Window versies.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back