alternatieve pg200

Volgens mij werkt die PG200 helemaal niet met standaard MIDI boodschappen. Dus ook geen SysEx.

http://organix.inque.org/proj_jx3pexp.html (helaas nu even down) had een leuke kit waarbij de JX3P stukken meer met MIDI kon (inclusief gewoon berichten ontvangen ook al zat de PG er in) - ik weet alleen niet of die ook toeliet dat je via SysEx dingen ging doen.

De JX3P, Jupiter 6 en DX7 zijn enkele van de allervroegste MIDI-synthesizers, dus de implementatie is niet echt compleet in alle gevallen.

ik weet alleen niet of die ook toeliet dat je via SysEx dingen ging doen.

Bewust geen sysex, maar MIDI CCs, omdat CCs veel makkelijker te gebruiken zijn en bovendien veel meer wordt ondersteund in hardware midi controllers dan sysex.

De SQL server waar de website op draait is er vandaag mee opgehouden :frons: Er is al een mailtje naar de beheerder onderweg. Wordt z.s.m. opgelost.

maar als ik die midi kit heb kan ik er dan een andere controller zoals vb beringer aanhangen

Zekers... de behringer kan MIDI CCs uitsturen, dus deze kun je gebruiken als alternatief voor de PG200.

Hoi Organix,
Ik heb sinds vanochtend een JX3P:okdan: en ik heb wel interesse in zo'n midi pakketje. Kan je er iets meer over uitleggen. Ik had je site al getsjekt maar als ik zo'n kit inbouw kan ik dan de functies via CC controleren? maw kan je er dan bv een midicontroller aanhangen of lukt t dan alleen via een computer?

Back