[Breakz ofzoiets]-K*tzwerver

D

Deleted member 18007

Guest
Track wil ik het niet noemen. Eerder een jam/snippet. Ben nu niet in de gelegenheid om "deftig" te mixen en op te nemen, vandaar.

Maar dit stukje muziek wil ik wel op een ander moment "netjes" afmaken.

Dus, beetje feedback zou wel leuk zijn.
Ben zelf wel tevreden met de "drive" die er inzit (vind ík dan, hè)

Owja, met dank aan fjoesz voor zijn bijdrage :D

Attachments

• KutZwerver.mp3
    2,8 MB · Bekeken: 103
jatog, kutzwervers ook
SCHELLLL
maar goed, je gaat je pc fixen :D

leuk idee,kon wel beter,die crash moet er echt uit,net een zweepslag op een blote kont.

bassline doet me (teveel) denken aan dit,kenners gaan het herkennen,veranderen dus.

bassline doet me (teveel) denken aan dit,kenners gaan het herkennen,veranderen dus.

Bassline? De overstuurde kick bedoel je denk ik :D
Moest zelf denken aan nrg-flash van Beltram en aan ouder Layo en Buschwacka werk. Wat ook redenen zijn om wat veranderen.

Raph>Het kan niet anders dan dat we het over een virus hebben, toch? Of de computer is zelf de zwerver omdat het ruimteschip van hot naar her cruised.
Jenever can tell :okdan:

Klinkt goed, dat kurkdroge geluid heeft wel wat :koffie:

Dank voor luisteren. Heb via de chat wat tips gekregen voor de toekomstige mix. Sommigen vonden de stemsample irritant. Wordt die mening gedeeld?

ik snap niet dat je dit dropt eerlijk gezegd.. het klinkt alsof je ech alleen de FL libary hebt gebruikt en een sample..

ik verwacht iets meer van een computer..

Eerlijke reactie :)

FL library? Geenszins.
Analoog modulair syteem, deels gesampled met een ultra5000 (en nee geen sampleswap via PC). Stemsample komt van een plaat met een speech van Nelson Mandela (vertaald in Nederlands). Sequenced met een commandstation.

Zo zie je maar, het is net als met eten...
Al heb je nog zulke mooie ingrediënten, als je alles aan laat branden, smaakt het nog ruk :D

Maar de reden waarom dit drop? Gericht commentaar natuurlijk.
Dus Michael, waarom snap je niet dat ik dit drop? Als jij aangeeft wat er precies technisch gesproken aan schort, kunnen zowel ik als andere forumleden (track staat immers als attachment) daar wat van leren. Ik wil dan ook best te "technische"vorderingen laten horen. Lijkt mij wel leuk en leerzaam :)

Andere forumleden hebben mij de tip gegeven de hihats "iets minder" madrukkelijk aanwezig te laten zijn. Ik begreep dat rond 10 khz (of was het een 1khz, maar eens een sound on sound induiken) te prominent was. Die tip ga ik zeker meenemen. Concreet houdt dit in dat of kan filteren óf een EQ kan gebruiken. Filter lijkt mij een sjiekere oplossing, omdat dichter bij de bron is. Maar misschien zijn hier andere ideeën over?

hmm, ja moduleer de hele zooi een beetje, kwa geluidskwaliteit klinkt het gewoon nice, maar ik zou er een dikke bassline in gooien, voor de dynamiek ofzo, of acid :D

of als je er echt breaks van wilt maken een dikke drumloop.. en ja die crash klinkt heel rauw, maar alsof ie licht distort ofzo.. dan vind ik minder..

dope dat je modulair bezig bent!

Back