Hardware Glitch Effect

software

software

ik heb ook niet principieel iets tegen software.. het ging erom dat ik iets externs buiten mijn laptop heb dat de effecten kan verzorgen voor verschillende audio kanalen. daarom zijn theoretisch zo'n V-rack of receptor ook mogelijkheden, ware het niet dat ze echt te duur zijn voor mij... ben en blijf een arme student...

koop nou gewoon een nieuwe laptop joh, maarom moeilijk als het makkelijk kan.
als je toch op software uit komt....

arme studenten kunnen ook werken :eureka:

koop nou gewoon een nieuwe laptop joh, maarom moeilijk als het makkelijk kan.
als je toch op software uit komt....

arme studenten kunnen ook werken :eureka:
duh, ik heb ook wel wat geld.. maar dat wil ik er niet in 1 keer doorheen jassen...
Als ik een laptop koop, heb ik nog altijd een goede geluidskaart (extern) nodig.

Tja.... misschien.... je weet toch... als... ik flink wat geld voor m'n desktop computer zou krijgen.. (AMD3000+19" monitor+ESI esp1010 geluidskaart) Dan zou ik in theorie makkelijk een betere laptop kopen dan mijn computer nu is haha..
buh, ik haat het als mensen gelijk hebben, terwijl ik gewoon een droom wil uitwerken (hardware matige sequenced-effecten, of zoals ik dan noem 'glitch'..) Waarom maken ze niet gewoon zo'n bak en brengen m op de markt voor 300 euro? haha

maar goed, ik zoek en denk nog gewoon verder...8~

Zijn de mix/bypass van de DP4, digitech multieffect, asx met midi te besturen?

Zijn de mix/bypass van de DP4, digitech multieffect, asx met midi te besturen?

Ik blijf het een chill idee vinden om hardware te gebruiken voor mijn 'glitch'/'sequenced' effect.
Sterker nog, als mensen zeggen, 'think out of the box', waarom doe je het niet software-matig->ik werk al jaren softwarematig en heb hierin al vele glitch-effecten (ook midi) gemaakt met allerlei vage effecten.. Het idee om dit hardwarematig te doen IS juist 'out of the box thinking' voor mij...

maar goed, ik zit nog steeds aan die ensoniq DP4 te denken, hoewel mensen continu begonnen over 'de laadtijd bedraagt ongeveer 1 seconden voor een effect', krijg ik het idee dat zij een andere mogelijkheid over het hoofd zien...

zover ik begreep zijn er parameters in de DP4 met midi te besturen en ik neem aan dat die geen seconde vragen om de verandering door te voeren... De vraag is dus welke parameters te besturen zijn?? Indien er een parameter zou zijn als 'bypass' of 'mix', dan is deze toch al voldoende om een effect aan/uit te zetten (terwijl die dus officieel niet UIT staat, maar alleen NIET met het signaal GEMIXD wordt..)

Indien de DP4 hiertoe in staat is, is het dus WEL als glitch/sequenced effect te gebruiken...
Ditzefde geldt voor de digitech multieffect, asx enz. enz... dus als iemand iets over de midibesturing van deze apparaten weet wat betreft de mix/bypass parameters, is deze info erg geappricieert!

remco

maar goed, ik zit nog steeds aan die ensoniq DP4 te denken, hoewel mensen continu begonnen over 'de laadtijd bedraagt ongeveer 1 seconden voor een effect', krijg ik het idee dat zij een andere mogelijkheid over het hoofd zien...

zover ik begreep zijn er parameters in de DP4 met midi te besturen en ik neem aan dat die geen seconde vragen om de verandering door te voeren... De vraag is dus welke parameters te besturen zijn?? Indien er een parameter zou zijn als 'bypass' of 'mix', dan is deze toch al voldoende om een effect aan/uit te zetten (terwijl die dus officieel niet UIT staat, maar alleen NIET met het signaal GEMIXD wordt..)

Indien de DP4 hiertoe in staat is, is het dus WEL als glitch/sequenced effect te gebruiken...
Ditzefde geldt voor de digitech multieffect, asx enz. enz... dus als iemand iets over de midibesturing van deze apparaten weet wat betreft de mix/bypass parameters, is deze info erg geappricieert!

remco

Antwoord had ik eerder al gegeven :

DP/4 is traag,wel via midi te bypassen,maar wel met een kleine vertraging...als ik de DP/4 ging automatiseren deed ik dat door alles net voor de noten te tekenen...voor realtime is ie net te traag...

Je wil gewoon lekker met analoge triggers en footpedal CV's werken, alleen weet je het zelf nog niet.

remco
Dat antwoord heb ik je dus al twee keer eerder gegeven ;). Ik heb zelf de DP4 een tijdje gehad, en voor zover ik me herinner kun je zo'n beetje alle parameters met MIDI aansturen.

ahh oja..vergeten :P
maar weet iemand een effect waar die midi-timing sneller is?

ik zit net te denken Dione... ik heb ook een vertraging bij het aansturen van de nord... maar dat komt volgens mij niet door de nord, maar simpelweg door de usb/midi-verbinding die ertussen zit.... Ik heb daarom op een gegeven moment maar een buffer-vst gemaakt die een kleine statische delay aan je geluid geeft zodat alles synchroon loopt..
indien ik dus mijn nord zou aansturen en het geluid daar een vertraging heeft en de vertraging van de DP4 hetzelfde is, is er dus in het geheel geen probleem omdat ze dan nog steeds synchroon lopen..

miep miep

k heb het eerder gevraagd idd en eerder een antwoord gekregen, maar uiteindelijk niet het antwoord wat voor mij de oplossing was...dus daarom ging ik nog ff verder in de hoop dat er nog iemand anders was, die nog niet langs was geweest en nog wat meer info had... wat is daar mis mee?

Je vraagt aan bikkel, of hij voorbeelden heeft, van mij heb je alvast de gate :)

Voor de rest op zoek gaan naar lo-fi fx/pedalen die je incm CV/Gate kan gebruiken. Waarschijnlijk het goedkoopst en het leukst (IMO).

Will E Coyote vind ik wel leuk, maar die ander.....pffff

De Fireworx voldoet aan de eisen. Effectblokken afzonderlijk te bypassen, en snel ben ik inmiddels achtergekomen, dmv controller maar kan ook via note on en note off.

Volgens mij zit de topicstarter niet te wachten op verhelderende antwoorden, hij droomt liever verder :Z

ok . mijn bijdrage,

Ik heb een dp4 en ik edit hem met sounddiver, op deze manier zie je pas wat voor beest van een fx dit is. Wat ik wel merk is dat de controls niet realtime zijn, ik krijg ook nog wel eens buffer underruns (misschien dat dit op de dp4+ beter is).

Monomachine heb ik, en dit lijkt toch een betere optie. of de md UW, dan zou je live kunnen resamplen en heb je een intuitieve user interface om te sequencen.

Toch zou ik ook denken aan een evolver (ook te sequencen) OF misschien een Roger Linn Adrenalin

ten slotte, ironisch genoeg is een laptop voor wat betreft het prijskaartje zo'n beetje de goedkoopste optie, voor zo rond de 400 euro heb je al een aardige laptop. Hang er een midicontroller aan en je bent klaar.

ok, nogmaals dikke blah naar de mensen die continu zitten te blahshitten, want zoals ik hier zie, zijn er nog steeds een aantal apparaten waar ik nooit van heb gehoord.. Daarnaast heb ik nu vooralsnog iemand ten gehore gekregen die mij kon vertellen hoe de fireworx op midi reageerd... daar andere fireworx-gebruikers mij hierover niet konden vertellen omdat ze geen ervaring hadden met deze midi-besturing..

Ik ben ff op zoek gegaan naar dat bosspedaal en ik denk dat 'the untitled' het had over de RC-50 van boss (loopstation) (399 euro). http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/10544.html
Qua glitch-effect zal dit denk ik erg dicht in de buurt kunnen komen, het mooie is ook nog eens dat je het eigenlijk een gitaar-effect is, dus dat de bediener normaal gesproken zijn handen vrij moet hebben, oftewel, d'r zitten voetpedalen op! Daarnaast is het midi-aan te sturen (+midi tempo sync!).. Dus terwijl je lekker bezig bent met het mixen van je nummers, kun je met je voeten sommige van de effecten bedienen, terwijl een extra midi-sequencer nog wat effecten bedient en bovendien desnoods ook nog wat knoppen op je midi-controller...
zeer interessant als je het mij vraagt.. en een mooie prijs..

de evolver en adrenalin III zie ik niet echt als iets voor mij. De adrenalin is meer een gesequencete delay/filterbank en amplifier-reproducer (of hoe je dat ook noemt..) Het zal denk ik niet op kunnen boksen tegenover de andere effectenbakken.. De evolver leek op eerste gezicht ook erg interessant totdat ik opmerkte dat de audio-inputs beperkt zijn en dan ook nog eens de effecten die je over die inputs kunt zetten bleken in aantal minder te zijn dan dat je over het eigen geproduceerde geluid van de evolver kunt zetten. (alhoewel ik misschien wel ooit eens een evolver zou willen hebben hoor, daar niet van.. het lijkt me een erg leuk beestje om mee te spelen..)

de midi-cv met footpedal effecten is trouwens ook nog steeds een mooie. Ik denk dat ik met die optie nog een tijdje wacht, maar er is grote kans dat ik die optie echt nog eens uit ga werken8~

over de reactie van nomore met zijn DP4, kan iemand inderdaad vertellen of de bufferunderruns en vertraagtijd op de DP4+ verholpen zijn? Want in dat geval staat de DP4+ hoog in mijn lijstje.. (naast mijn glitch-verbruik is een mooi, vet klinkend effectenbak natuurlijk nooit weg..) Ik heb dan ook net een nieuw 19"rack gebouwd waarin nog 4 plekken open zijn en die DP4 zou er mooi bij passen :P

nog meer effecten-opties zijn altijd welkom... ik zie deze thread dan ook niet persee als thread voor mij om een keuze te kunnen maken, maar ook als thread die mensen kunnen lezen als zij zelf ook naar een soortgelijk apparaat zoeken.. Dus als er in de toekomst nog een nieuw apparaat uitkomt, post die dan ook gewoon hier...

Back