Klank van mijn kicks

stickyfingerz

Nieuwkomer
Hallo allemaal,
ik ben net nieuw hier dus ik weet niet of ik helemaal goed zit hier, maar wees zo vrij om me de goede weg te wijzen.

ik ben nou een tijdje bezig met produceren van hardcore, maar nou ben ik er dus achter gekomen dat mijn speakers niet jevanhet zijn om maar te zeggen.

Als ik mijn tracks op mijn eigen speakers luister klinken ze zoals ik ze zou willen, maar zodra ik mijn tracks (vooral de kicks) op andere speakers luister, klinken ze dof, gaar, te veel laag etc.

Nu heb ik al lopen voor wat monitorspeakers maar dat moet nog even wachten ivm mijn budget.

Hebben jullie misschien tips om mijn kicks beter te laten klinken,
(even een voorbeeldje erbij --> http://www.yousendit.com/download/Y2o5UXV1dzhEa1d4dnc9PQ

Ik ben nu bezig met EQ'en, maar zonder monitor speakers is dat moeilijk.
Dus als iemand een tijdelijke oplossing heeft, hoor ik het graag.

Bedankt!

- Veel vergelijken met andere tracks die je goed vind klinken (van pro's/gemasterd)
- Niet te snel naar EQ's grijpen; als de basis(kick) gesampled is van een goede track of uit een samplepack zou je er weinig aan hoeven doen (behalve als je er hele rare effecten overheen pleurt natuurlijk :))
- Zowel luisteren op laag volume als harder volume (veel mensen produceren alleen op hoog volume, maar dan klinkt alles al snel goed)

ehm tja.. die dingen kwamen zo ff in me op, heb zelf nog veel te leren op het gebied van afmix/masteren maar deze dingen vind ik in de praktijk nuttig. :)

Volgens mij is het normaal dat op elke instalatie het wat anders gaat klinken ( dat vertelde ze mij toch)
Mij vertelde ze : als je een track maakt , hoor hem op zoveel mogelijk verschillende toestellen : computer speakertjes , studio monitors , je auto , de auto van je lief , de tv ,oortjes van je mp3 , ... noem maar op.

Als je dat gedaan hebt kan je bijvoorbeeld je liedje wat veranderen ( eq, ...)
Maak ineens 3-4 verschillende allemaal met andere eq of... en beluister ze allemaal terug op de zelfde instalaties en pik dan de beste eruit.

( dat vertelde ze mij toch )

Groetjes,
Tommeke

(welkom op het forum ! )

Bedankt voor de tips allemaal :biertje:, ik heb wel een goede koptelefoon, de Technics RP-DJ1210 maar ik vind dat niet fijn werken.

Klinken die kicks kwa geluid dan wel goed bij jullie ?(of jullie het mooi vinden is een ander verhaal :maffia:)

EDIT: Oja, de enige samples die ik ooit gebruik zijn van vocalen, de rest maak ik allemaal zelf. Ik hou niet van "geleende" sounds. Ik vind dat alles van mijn hand af moet komen (misschien niet verstandig)

Bedankt voor de tips allemaal :biertje:, ik heb wel een goede koptelefoon, de Technics RP-DJ1210 maar ik vind dat niet fijn werken.

Dat is een dj-koptelefoon,daarop kun je niet goed afmixen...

ach soo,
volgens mij had ik dat al een keer gelezen idd, misschien doorsparen voor de HD-25? Heb daar veel goeds over gelezen.
Bedankt iig!

En redelijk goede monitorspeakers hoeven niet veel te kosten...zoek maar eens hier op 't forum...

Back