Probleem Korg Legacy collection met Ableton 7.03

J

John Doe 41

Guest
Ik ondervind wat problemen met het werken met de VST's van Korg in Ableton. Ik heb een productie gemaakt, bestaande uit allemaal mooie midi tracks binnen Ableton.
De VST's die ik heb gebruikt zijn de Albino3, V-station, Vanguard, Korg M1, Korg Wavestation en midi-instruments van Ableton zelf.
Maarrr, zodra ik het geheel als een wav wil renderen geeft Ableton het bericht;
"A serious program error has ocurred. Live will shut down after this message box is closed."

Pas wanneer ik alle tracks met VST's die niet van Ableton zelf zijn heb verwijderd, rendert hij het hele project gewoon weer tot wav zonder problemen.

Ik baal hiervan als een stekker, maar ik ben radeloos wat betreft het probleem verhelpen. Ik heb internet al afgespeurd maar kan niets over dit probleem vinden.

Kan iemand mij vertellen waar dit aan zou kunne liggen en wat ik er aan zou kunnen doen?

Alvast hartelijk dank :halleluja

Wanneer ik een volledig nieuw project maak met alleen een V-station, bijvoorbeeld 1 track met alleen maar V-station, rendert hij wel. Daarom dacht ik dat het aan de Korg legacy ligt. Want wanneer ik alle tracks uit de productie delete en alleen 1 track (bijvoorbeeld de M1 van Korg) overlaat dan rendert hij niet en geeft weer de foutmelding, met de andere VST's (Albino3, V-station en Vanguard) doet hij dit niet, dan rendert hij gewoon. Ik snap het gewoon niet..

Hoi Yoozer

Een tekort aan RAM-geheugen of virtueel RAM-geheugen zou idd de oorzaak kunnen zijn.

Heb je het probleem al eens voorgelegd op de Yahoo-group van de Korg Legacy gebruikers? http://launch.groups.yahoo.com/group/korg-legacy-users/

Ik kijk alvast eens of er een soortgelijke vraag opduikt.

Zelf heb ik de Korg Legacy 1.10 nog niet ingezet met Ableton. Ben hem nog aan het testen met het gratis Reaper.

Eerder dit jaar zag ik dat je VST-instrumenten en FX-plugins kan gebruiken in een standalone hardware doos die V-box of V-Machine (van SM Pro Audio) heet.

Als ik de Legacy hierop aan de praat krijg, hoop ik dat dit soort problemen voorgoed van de baan zijn.

Laat gerust weten of je het probleem al opgelost kreeg door minder of andere vst's te gebruiken.

greetz, Hyper :mexico:

Nou, gezien hij het probleem met 1 track gevuld met een Korg legacy VST ook al weergeeft, denk ik niet dat het aan een tekort aan RAM-geheugen ligt.

ik zou beginnen met een update naar 7.0.10 en als je het dan nog hebt zou ik ableton support mailen.

maar zoals ik al gezegd heb er is wss nog geen crack voor 7.0.10 :duivels:

Ik denk ook dat de oplossing 7.0.10 is. Ik kan me herinneren dat 7.03 totaal niet stabiel was... probeer maar eens een track te dupliceren, crashbam!

Dankje wel mensen voor alle reacties.. for the time being laat ik de korg legacy er even uit en speur ik the korg fora af..

3 < 10 he! :P

Retail is 7.0.10 inderdaad de laatste versie en er zijn in de tussenliggende versies behoorlijk wat bugs gefixt.
Mocht er sprake zijn van warez dan weet je nu dat er wel degelijk baat is bij kopen van software. :okdan:

Ableton support is overigens ook prima benaderbaar voor dit soort zaken.

Overigens in Korg legacy Collection 1.10 ook niet de laatste versie van korg. Het is dus aan te raden eerst alles zo recent mogelijk te maken.

Laatst gewijzigd:
Ben ik nou werkelijk zo retarded? (inkoppertje voor flauwe opmerkingen)

Het is toch echt zo dat 7.0.10 leest als 7.001 en dat is toch altijd nog een lager cijfer dan 7.03, daarom dus een eerdere versie en niet de nieuwste???

Ben ik nou werkelijk zo retarded? (inkoppertje voor flauwe opmerkingen)

Het is toch echt zo dat 7.0.10 leest als 7.001 en dat is toch altijd nog een lager cijfer dan 7.03, daarom dus een eerdere versie en niet de nieuwste???

7.0.3
7.0.10

Kijk eens goed naar de versie die je draait, 7.0.3 niet 7.03. Groot verschil.

Maar dan nog, als Ableton 7.0.10 ter dwnload aanbied terwijl je zelf 7.0.3 draait kun je jezelf afvragen wat er dan nieuwer is. Waarom zouden ze een oudere versie aanbieden?

En nee je leest 7.0.10 niet als 7.001, anders hadden ze die punt er niet tussen gezet he.

Dus om op je vraag terug te komen: JA 8~

Zie hier voor de changelogs van alle versies.....na 7.03 had je ook nog 7.05, 7.07 en 7.09 en pas daarna 7.0.10 :)

Back