Hoi,
Ik ben nu wel eens benieuwd hoeveel Moog gebruikers nu wel of geen probleem ondervinden en dan niet met de stand alone hardware maar issues met het gebruik van de VST editor.
Ik een Sub Phatty gehad en nu een Subsequent 37, met beiden heb ik problemen (gehad). 1 probleem dat ik eerder had heb ik weten te tackelen (het overschrijven van patches met duplicates, dus tijdens het browsen/selecteren van patches werden andere patches overschreven), maar ik ervaar nu nog stees problemen met continue "disconnected hardware". Ableton ziet dan uberhaupt de midi connectie niet meer, en het herstellen van die connecties gaat erg moeizaam (vaak meerdere herstarts van Windows 10 + wisselen van USB poort of naar MIDI DIN, dat soort geneuzel). Dat ligt overigens niet (perse) aan faulty USB drivers, want ook met een normale MIDI DIN connectie treedt dit probleem op.
Dus wie heeft er echt nooit problemen en wie zit er (helaas) in mijn kamp?
Ik ben nu wel eens benieuwd hoeveel Moog gebruikers nu wel of geen probleem ondervinden en dan niet met de stand alone hardware maar issues met het gebruik van de VST editor.
Ik een Sub Phatty gehad en nu een Subsequent 37, met beiden heb ik problemen (gehad). 1 probleem dat ik eerder had heb ik weten te tackelen (het overschrijven van patches met duplicates, dus tijdens het browsen/selecteren van patches werden andere patches overschreven), maar ik ervaar nu nog stees problemen met continue "disconnected hardware". Ableton ziet dan uberhaupt de midi connectie niet meer, en het herstellen van die connecties gaat erg moeizaam (vaak meerdere herstarts van Windows 10 + wisselen van USB poort of naar MIDI DIN, dat soort geneuzel). Dat ligt overigens niet (perse) aan faulty USB drivers, want ook met een normale MIDI DIN connectie treedt dit probleem op.
Dus wie heeft er echt nooit problemen en wie zit er (helaas) in mijn kamp?
Laatst gewijzigd:
, of anders gebruikt echt niemand de VST editors? Dus ik probeer het nog eens, en om het zo laagdrempelig mogelijk, Ik vraag gewoon om een simpel wel problemen/geen problemen te antwoorden. (Ik heb volgens mijn geen rechten om een poll te starten, of anders kijk ik over de “graph” icon heen, anders had ik dat geprobeerd)
, het probleem wordt veroorzaakt door een combinatie van hardware, en ik vermoed dat de Push 2 daaraan bijdraagt. Ik vergeet wel eens de Push uit te zetten met de powerknop (en haal de stroom er dan af via een main switch voor al mijn gear). Als ik dan mij computer resume van hibernation (Ableton Live dus niet afgesloten, maar verder gaan waar je gebleven was) dan zie je allerlei parameters initialiseren op de Push (dus je ziet allerlei dials van 0 naar 127 gaan bv). Een gevolg daarvan is dat op je master chain er ook zomaar settings worden aangepast (bv de main volume waarde veranderd, of allerlei waarden op een limiter in die chain zijn aangepast). Heel irritant, maar daar weet ik inmiddels mee op te gaan, maar dat heeft me wel aan het denken gezet. Er vindt nl ontzettend veel verkeer plaats tussen de Push controller en Ableton, het zou best kunnen dat dat ook verstorend kan zijn voor andere aangesloten midi apparatuur.