Tascam US-144 aanschaf..

Tyros1990

Gedeactiveerd account
Hoi, Is de Tascam US-144 Goed te gebruiken met MIDI?.
Mijn meester heeft hem, En neemt hem elke vrijdag mee zodat ik kan kloten met Cool Edit Pro, En soms met de Arturia Minimoog V, En de latency ligt hèèèl laag, Maar nu is de vraag, Stel ik pak een heel groot programma(Steinberg the grand) Hoe pakt dat apparaat het dan op??.

Bedankt voor de antwoorden.
Groeten Bradley.

steinberg teh grand heeft meer te maken met de kracht/geheugen van je pc lijkt mij. De audio kan je via je cubasemixer bv naar je kaart routen.

Kaart werkt prima met midi, heb hem zelf ook al een tijdje.

Oh ok, Tja daar ligt het niet aan denk ik.
Ik heb een intel celeron 2,66 met 1,5gb ram.

Hoezo zijn celerons niet de snelste?, Ik zal het sterker vertellen.
De Intel Pentium Dual Cpu E2180 2.00 met 1,5gb ram is langzamer.
Hier draaien de softsynths in VSThost met 2 procent, En op die van mij met 0.5(even de Minimoque V van Glennsteiner als voorbeeld;))

Ok, Vaag.... Ik ondervindt dat probleem niet, Ik heb ook geen enkele vastloper gehad deze 2 weken:P

Ik heb de Tascam US144 op een vergelijkbare laptop (1.5 GB, Pentium M 1.5 GHz) altijd zonder problemen gedraaid, ook met de door Tascam gratis bijgeleverde Gigastudio. Ik denk dat het dus met "the grand" ook wel moet lukken. Als je natuurlijk ongelooflijk veel sporen/instances wil gebruiken of er een heel symfonisch orkest door draaien dan denk ik dat je wel wat sterkte tekort komt.
De US144 heeft inderdaad zoals eerder gezegd geen invloed op of je je piano samples kan draaien en heeft bij mij ook altijd met een latency van onder 4ms met audio, midi en overdubs gewerkt.

Ben blij om te horen dat er maar 4ms latency is, Dat maakt het namelijk aantrekkelijk voor mij om het kastje te kopen.
Ik kan ook een M-audio Audiophile 2496 kopen, Maar dat is een interne geluidskaart volgens mij, En ik vindt extern toch beter werken.

Back