Pitchbend probleem bij Cubase

Digital_overdri

Stamgast
Wanneer ik iets opneem en daarbij gebruik maak van de pitchbender van mijn midi keyboard krijg ik het volgende te zien:

pitchbend_probleem.jpg

Zoals je ziet schieten de pieken boven de 'range' uit. Dit is tevens ook mijn probleem. Hoe zie ik de hele range van de pitchbending? Ik heb overal lopen zoeken maar kan niet vinden hoe je de hele range kunt zien.

Alvast bedankt :L

Uhm...dat klopt hoor,dat is je hele range...:confused:

maw hoe staat je pitchbend range ingesteld op je keyboard?

Euhm geen idee. Ik heb een simpele 'keycontrol 49'. Wanneer ik handmatig speel en aan de pitchwheel draai klopt het wel. Als ik eenmaal iets op ga nemen EN ga veranderen dan klinkt het hartstikke vals, ook al heb ik in cubase dezelfde hoogte/piek (vergeleken met de voorgaande pitchbendvorm). Het lijkt dus net alsof hij een hele andere hoogte heeft dan werkelijk wordt weergegeven.

Kan het ook in de aansturing liggen? Ik wil namelijk een sound uit de jp8080 pitchbenden. Misschien dat hij het signaal niet goed verzend nadat ik iets veranderd heb?

EDIT:

Hier even voorbeeldje. Het eerste stuk heb ik iets aangepast in Cubase, je hoort meteen dat het alle kant opschiet. Dit terwijl de pitchbendtekening hetzelfde eruit ziet als het stukkie wat ik handmatig opgenomen heb. Het probleem treed op wanneer ik de pitchbending verander.

http://www.speedyshare.com/959184796.html

Laatst gewijzigd:
Back