Altair 231

Status
Please reply by conversation.

elektrovolt

compuphonic
altair 231 synthesizer gezocht... heb je er een, dan hoor ik het graag !

altair.jpg

hm, ik weet het nog niet... nu wordt mij er een aangeboden met een mankement... en ik hoorde in de wandelgangen dat ze dat bijna allemaal hebben. ik weet het nog niet... misschien spaar ik wel door voor een voyager :D

De Voyager ziet mooi uit, is stevig gebouwd en de qualiteit is zeer goed. Maar het VCO geluid van de Altair-231 is gewoon :halleluja 8~

Mijn Altair en mijn Voyager gaan niet uit de deur, ik heb mijn dream combo gevonden :slotje:

De CV/gate moet je zelfs inbouwen. Vor de gate moet ik nog een circuitje ontwickelen maar de keyboard CV is gewoon 1V/oct. De VCOs kunnen zonder gate gebruit worden en ik ben er al ongemeen blij met :okdan:

Als je een polyvoks ziet ipv Altair 231. Niet twijfelen, gelijk doen(zit allen niet zo'n goed keyboerd op,maar een dijk van een geluid). De estradin 230 is ook een goed alternatief(mooooi geluid). Maar de polyvoks heeft meer mogelijkheden(kan ook duofoon en dat filter is uniek). Aelita is ook een erg mooi ding(alleen't toetsen bord he). Ondanks de knullige toetsen, al die aparaten hebben:halleluja:halleluja:halleluja:hallelujageluid. heel veel succes

Ik zal nooit mijn Altair voor een Polivoks verstrekken. :duivels: Ik vind de Altair veel lekkerer qua geluid plus er zitten meer mogelijkheiden op. Ook vind ik vind de driehoek van de Polivoks VCOs niks.

Onrust, heb je een Estradin 230 met lichtelijk stabiele tuning onder de vingers gehad?

Met de Aelita moet je met twee dingen opletten: De netvoeding lijkt te klein, zo dat de tuning inbreekt als je een toets drukt. En de PCBs lijken (soms? altijd?) vol met spetters van soldeertin te zijn!

Ik wilde ermee gewoon zeggen dat ik "niet twijfelen" niet toepasselijk vind. Het is wel een kwestie van smaak. Onrust nl met een polivoks? Dat klopt als een bus. Als iemand lekkere pads of Minimoog-achtige sounds verwacht kan de Polivoks ook tegenvallen.

OK ik ben Altair fanboy :luv:

weet ik veel. ik wil er gewoon eentje, het lieft ruilen tegen mijn digisound modular !

weetk veel ???:stupid
gajem dan bv inspelen onder bv ge syncte tracks ...van andere synths/ drums ?

de polyvoks schynt ..redelijk makkelijk van midi / cv / gate te voorzien,
kwee nie ,..maaruh
zonder mogelijkheid van integratie in de rest van je / mn setup zou ik t een mooi meubel stuk vinden
zo hebk siel cruise / delta korg en meer gehad
allemaal stonden ze beetje te veel stil omdat t niet direct ...integreerbaar was ....
ok ...ieder zn
zo wilk wel een korg trancendent :halleluja
[hoe heetie string / polysix[2osc] bak zonder cv gate van korg ?:D ]

Als je een polyvoks ziet ipv Altair 231. Niet twijfelen, gelijk doen(zit allen niet zo'n goed keyboerd op,maar een dijk van een geluid). De estradin 230 is ook een goed alternatief(mooooi geluid). Maar de polyvoks heeft meer mogelijkheden(kan ook duofoon en dat filter is uniek). Aelita is ook een erg mooi ding(alleen't toetsen bord he). Ondanks de knullige toetsen, al die aparaten hebben:halleluja:halleluja:halleluja:hallelujageluid. heel veel succes

yo altair benje bekend met modden ...van ruskey synths
kweeet dat monopoly een gast kent;
die dat soort zaken as midi on polyvoks/en meerdere synths doet
woont [d8 ik ] ook nog in ..holland ,
[correct me if ...mp:doei:]
is wel 1tip voor wie een rskey synth wil
had ooit een polyvoks byna gekocht/ betaald ....toen bleek datr een "huge " amount ..bovenop kwam
mocht k mn aankoop her zien ,..pff :halleluja:engel:
heb laters een polyvoks gehoord ...en lijkt qa filter op ms 20
ben egt best beniewd naar andere ..dat soort synths
sommige hebben wel standaard lay out ...wel weer 3 osc.

bv een korg 800 dv zou je ook niet direct een ...killer sound van verwachten asje m ziet staan ...

oudere "onbekende " ver weg ,...synth bouwers blijven intressant,
een jp8/mini/909 kennen we allemaal wel ,
andere machienes ..andere sound ,
kheb hier een drumsynth ..met dat cyrilish? gekrabbel erop
gelukkig een englse manual erby ...
zwaar ok drum app ook ,..net een :yamaha: maar dan met ..defecte schakelbak & lekke uitlaat ,..

http://www.ruskeys.net/eng/base/aelita.php
nee serieus deze lijktme egt een egte room filler ..3osc geval,
:halleluja

Status
Please reply by conversation.
Back