Origineel geplaatst door olafmol
en nog steeds snap ik nie wat er nou zo lastig is aan een DJ een plaatje strak laten trekken bij de spelende midi stuff..... dat is toch gewoon de manier zonder moeilijk gepiel? ..ok laat ik het dan maar ff vragen: olaf, wat moet die DJ precies doen? over jullie muziek heen scratchen/mixen, of gaan jullie over zijn plaatjes heen mee-spelen?
Olaf
ik denk dat we ff langs elkaar heen praten. ik ben me bewust dat het het meest haalbaar is als de dj zich aanpast aan het tempo van bijv een sequencer. de meest flexibele past zich als het ware aan aan de minst flexibele. het idee is dus inderdaad dat wij over zijn plaatjes gaan heen mee-spelen. mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft: wat zijn bijvoorbeeld de moelijkheden waar je tegen aanloopt? ik kan dat nu zo vooraf namelijk niet goed inschatten omdat ik geen ervaring heb met dj-en. maar ik begrijp in ieder geval van je dat het goed mogelijk is om een dj de hele avond zijn tempo te laten aanpassen op een midi-clock? de tempowisselingen gaan dan dus van de "midi-kant" van de set-up komen? ik neem dan aan dat de dj de sequencer dan bedient waardoor hij dus wel grip houdt op het tempo en dat wij onze apparatuur hier op syncen?

kost echt niet meer dan 10 seconden voor een goeie DJ..