Little Phatty in Cubase

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Zoals je misschien al wel hebt gelezen, ben ik sinds gisteren de trotse eigenaar van een Little Phatty, sinds m'n beloved 106 en Deep Bass Nine, 6 jaar geleden, eindelijk weer een een volwaardige analoge bak in m'n bezit.

Ik heb de LP aangesloten op m'n MOTU 828MKIII op input en output 3
Alleen zit ik nu te kijken hoe ik de audio input van de LP kan gebruiken als FX in Cubase. Ik had begrepen dat de audio input van de LP gebruikt kon worden om externe audio te voeden en dit dan via de output van de LP weer te geven? Tevens merk ik met een aantal patches dat wanneer ik aan de MODwheel draai, de LP stil wordt? (ik moet dan van patch verwisselen om weer geluid te krijgen > alleen in C4, dus waarschijnlijk gaat er iets in C4 van die controller over z'n nek, met de modwheels van andere synths heb ik geen problemen) iemand enig idee?

En als laatste vraag, is er al een patch script voor de LP? dit om patch changes wat makkelijker te maken. (nee, ik ga geen presets pushen op de LP) 8~

Ben de hele avond met de LP en C4 aan het stoeien geweest, maar krijg het niet goed.

Wanneer ik alleen midi in gebruik, dan spelen midi tracks in C4 prima
maar indiin ik midi IN en OUT heb aangesloten (beiden op ch1) en LOCAL OFF heb ingeschakeld op de LP, dan loopt hij na een paar knobtweaks al vast. (vooral na gebruik modwheel) oscs raken dan door de war en midi volume gaat uit. ?!?

Ik heb dit nog niet goed kunnen krijgen. Stand Alone werkt ie prima, met alleen midi in of midi out ook, maar zo gauw er een midi loop is (zelfs met LOCAL OFF) dan gaat ie over z'n nek, Hoe kan ik dit oplossen?:confused:

kan je dat niet doen met external instruments en external fx?
vraag is niet hoe midi werkend te krijgen, wantExternal instruments wertk prima, de vraag is waarom of de LP niet reageert met midi zoals al m'n andere synths wel doen (terwijl LOCAL OFF aanstaat)

Moet je niet MIDI thru uitschakelen in Cubase? Daar had ik op de Atari met m'n DX27S ook wel eens last van.

Dat zou hem wel eens kunnen zijn, waar zit dat ook al weer? (ik weet het RTFM)

Moet je niet MIDI thru uitschakelen in Cubase? Daar had ik op de Atari met m'n DX27S ook wel eens last van.

We have a Winner:okdan:

Het werkt! De LP doet z'n naam ECHT eer aan. wat een dikke basslines en leads kan je hier uithalen zeg. Als de Voyager dit polyfoon kan, dan weet ik wel wat m'n volgende bak wordt. En ik begin nou een beetje te begrijpenwat een analoog filter en OSC doet voor je sound, dit maakt een Pro53 of Virus Ti gelijk "steriel"...... op zich niks mis mee, maar i.d.d. een heel ander soort sound.....:duivels:

Zeker niet in een keer volledig analoog, maar voel wel de noodzaak voor wat meer analoog karakter in m'n setup :D

Ja erg he? maar via preferences > midi alle Thru functionaliteit uitgezet en het werkt als een tiet: kan zowel noten als knopjes opnemen en deze spelen ook allemaal weer goed weer, dus ik ben happy :D

is toch niet polyfoon joh,

je kunt alleen maar akkoorden spelen dan...
en niet een progressie bv.

duidelijk. dus OSC detune om akkoorden te maken?

Maar dan speel je altijd dezelfde soort akkoorden... (of bij elke nieuwe aanslag je detune veranderen :D ) Dan zul je toch aan de Prophet moeten! Of gewoon een Andromeda of zo... :P

ben er al uit, filter rifjes monotoon in en render deze op verschillende toonhoogtes, daarna zet ik de waves onder elkaar en voilla polyfonie :okdan:

Back