Urei LA-22 Compressor Trouble

Analogue Nubian

Ingeburgerd
Mijn Urei LA-22 compressor heeft (de bekende) kuren... Het is een echte vintage comp en ik gebruik em vooral op vocals en kicks alleen helaas kamp ik nu met het bekende warmte probleem.

Weet iemand wie zo'n apparaat kan repareren/reviseren? Of waar dat eventueel kan?

Thanks!

Geen ervaring met hun maar Thijaudio doet o.m. Urei. Wat zijn de bekende kuren van de LA-22 afgezien van de temperatuur? Ik heb ook een LA-22 dus ben ik nieuwsgierig:)

Henk

Geen ervaring met hun maar Thijaudio doet o.m. Urei. Wat zijn de bekende kuren van de LA-22 afgezien van de temperatuur? Ik heb ook een LA-22 dus ben ik nieuwsgierig:)

Henk

Hoi Henk,

De mijne heeft een probleem aan de rechterkant waarbij in stereo link het rechter kanaal af en toe hapert en het geluid niet goed processed.

Door de hitte schoot ie in vaak protect en ik vermoed dat er wel wat vervangen moet worden.

hier staat meer ook erover:

http://www.gearslutz.com/board/so-much-gear-so-little-time/18714-urei-la22-how-do-you-like.html

Werkt die van jou nog naar behoren?

Grtz

Hij werkt gelukkig nog goed. Ik heb hem indertijd op aanraden van 'Thrill' gekocht en wat ventilatiekieren gemaakt door de bovenplaat wat te verbuigen. De trafo's in het midden worden echt heel warm, wat ook in de link van GS wordt genoemd. Daarin staat ook dat de spanning regulators regelmatig vervangen moeten worden. Misschien moet dat ook bij jouw unit gebeuren.

Mijn Urei LA-22 compressor heeft (de bekende) kuren... Het is een echte vintage comp en ik gebruik em vooral op vocals en kicks alleen helaas kamp ik nu met het bekende warmte probleem.

Weet iemand wie zo'n apparaat kan repareren/reviseren? Of waar dat eventueel kan?

Thanks!
zo vintage is die niet hoor,bekende trafos en SSM vca's erin,1 van de beste compressors/expanders vind ik,wat een dynamiek zeg! :okdan:

Wordt de LA-22 niet geserviced door JBL? (aangezien deze destijds ook de productie ervoor hebben gedaan)

Lol, staat toch echt in de MOTU handleiding jongens, natuurlijk is het emulatie en niet the real thing, maar wordt wel als dusdanig vermarket

en i.d.d. een Virus is zeker geen Phatty:D

Lol, staat toch echt in de MOTU handleiding jongens, natuurlijk is het emulatie en niet the real thing, maar wordt wel als dusdanig vermarket

en i.d.d. een Virus is zeker geen Phatty:D

in mijn handleiding van mijn audi stond dat het een emulatie van een ferrari was... had toch een soort kouwe kermis gevoel :stupid

nothing, i repeat, NOTHING beats the real thing.

Back