Wat moet ik doen met Adat / externe mixer

Grooveaholic

Nieuwkomer
Hallo allemaal, Best hier en daar lopen zoeken wat ik nu moet doen om eens makkelijk aan de ging te kunnen met PC apparatuur.
Ik heb als mixer een DDX3216 en 2 Scope kaarten met Cubase 4.52 alle patches gedraaid maar dit maakt me helemaal gek. Voortdurend crashes van Cubase zodat je niet lekker een avondje kan zitten. Zou ik die Scope kaarten eruit gooien en een RME Hammerfall Adat kiezen of helemaal zonder externe mixer gaan werken. Ik heb praktisch geen midi apparatuur meer.
Dank alvast.

Heb je de laatste patch van scope al geinstalleerd..?
Sinds cubase 4 hebben scope kaarten namelijk nogal wat gezeik gehad om lekker samen te werken met cubase.. onlangs is er dus een patch uitgebracht om dat probleem te verhelpen..
Ik werk zelf ook met cubase 4.52 en een creamware scope kaart, en hier loopt het prima..
Linkje van de patch staat hieronder..

Scope patch

Yep, die patch heb ik gedownload maar op onverklaarbare wijze hangt m'n pc steeds in cubase. Heb jij je Scopekaart op een eigen IRQ oid? Werk jij met een externe mixer? Zou dat een reden kunnen hebben? Groet

Kan natuurlijk ook zijn dat er een plugin rot doet. Even de vst_plugins dir renamen en kijken of cubase nu wel stabiel blijft.
En dan één voor één eigenlijk de plugins inschakelen (rename alle .dll naar dlx en dan maar testen..

Back